مشاور رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ابعاد طرح بازطراحی نظام نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها، گفت: این مدل سیستم بانکی را متحول می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، احمد بدری در نشست توجیهی خبری طرح بازطراحی نظام نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها، اظهارداشت: این مدل در حال استقرار است و امیدواریم نتایج آن به تدریج در سیستم بانکی مشاهده شود.

وی گفت: این مدل تحولی جدی در نظام بانکی ایجاد خواهد کرد و منجر به ثبات و ارتقای سلامت در شبکه بانکی خواهد شد.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به پیچیدگی مدل کسب‌وکار بانک‌ها نسبت به سایر بنگاه‌های اقتصادی و عقب‌افتادگی چندساله نظام بانکی از مقررات حاکم بر صنعت بانکداری در دنیا، گفت: شکل سنتی نظارت بر بانک‌ها کارآمد نبوده و از این منظر، طراحی سیستم نوین و هوشمند نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها ضروری بوده است.

وی تصریح کرد: زمان مفید مطالعه و بررسی کارشناسی برای بازطراحی نظام نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها 2 سال بود که با استفاده از یک متدولوژی ترکیبی، از داده‌های کمی صورت‌های مالی، داده‌هایی خارج از صورت‌های مالی، نظرسنجی از خبرگان و مطالعات تطبیقی بین‌المللی بهره برده است.

به گفته بدری گام‌های اجرایی این پروژه بر پایه روش‌شناسی دقیق و اجرای مرحله‌به‌مرحله فرآیندهای مطالعاتی با تکیه بر ابعاد اجرایی کار برنامه‌ریزی شده است.