وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران طرح‌های پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه‌ای‌ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمود حجتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بازدید از نخستین مرکز پرورش‌دهنده ماهی سی‌باس در کشور با اشاره به اینکه توسعه طرح‌های پرورش ماهی در قفس در دریا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: بر‌اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس در دریا در اولویت قرار دارد که در این راستا استان بوشهر پیشتاز است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر 350 هزار تن در سال است، خاطرنشان کرد: اکنون مجوز 40 هزار تن پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر صادر شده ‌که با توجه به حمایت‌های لازم پرداخت تسهیلات به این بخش در اولویت قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این نکته که پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به 200 هزار تن در سال می‌رسد، گفت: با توجه به نقش مهم این طرح در تولید ماهی و ایجاد اشتغال حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مورد تأکید است و دولت نیز تسهیلات لازم را پرداخت می‌کند.

حجتی با اشاره به اینکه مسئولان استان بوشهر نیز حمایت و پشتیبانی‌های لازم از پرورش‌دهندگان ماهی در قفس ارائه می‌کنند، تأکید کرد: با توجه به ظرفیت این استان در اجرای طرح یاد شده با استفاده از ظرفیت خدادادی دریا این طرح منشأ تحولات بزرگی در کنار ساحل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران مورد تأکید قرار داد افزود: طرح‌های پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصادی مقاومتی پرورش ماهی در قفس سال آینده تسریع می‌یابد و این در حالی است که از تولیدکنندگان این بخش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم می‌شود.

حجتی با تأکید بر پرداخت تسهیلات به کشت گلخانه‌ای افزود: با توجه به نقش کشت گلخانه‌ای در صرفه‌جویی آب پرداخت تسهیلات به این بخش و پرورش ماهی در قفس در اولویت قرار دارد.