مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امکان چاپ برگه گواهی خرید سهام بیمه ملت بازنشستگان کشوری روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری فراهم شده است.

به گزارش مرور نیوز، بهروز انتظاری اظهار داشت: از روز شنبه بازنشستگان کشوری که برای سهام بیمه ملت ثبت نام کرده‌اند و به آن ها کد سهامداری تعلق گرفته است، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی cspf.ir جهت چاپ برگه گواهی خرید سهام خود اقدام کنند.

انتظاری ادامه داد: بازنشستگان مشمول این طرح از طریق لینکی که در سایت صندوق قرار گرفته است، می‌توانند با ثبت اطلاعات خود شامل کد ملی، شماره دفترکل و شماره حساب، به سیستم وارد شده و اقدام به چاپ برگه گواهی خرید سهام بیمه ملت کنند.

وی با اشاره به اطلاعات موجود در این برگه، بیان کرد: این اطلاعات شامل پنج عنوانِ هویتی شخص بازنشسته، کد سهام داری و گواهی تعداد سهام خریداری شده، می‌شود.

وی با بیان اینکه واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان کشوری در راستای اجرای سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر حمایت از بازنشستگان کشوری و ارائه خدمات متنوع به این افراد اجرا شده است، گفت: دو ماه پیش هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری اقدام به خرید بخشی از سهام بیمه ملت کرد تا آن را به بازنشستگان متقاضی واگذار کند.

انتظاری افزود: براین اساس، امکان ثبت نام و خرید این سهام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و سایت صندوق فراهم شد که بیش از 130 هزار نفر از بازنشستگان کشوری که تمایل به خرید این نوع سهام داشتند، در این طرح ثبت نام کردند.

انتظاری تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری برای این تعداد از بازنشستگان کشوری ثبت نام کننده، کد سهام داری اخذ کرد که اطلاعات آن در سیستم بورس ثبت شده است و از ابتدای این هفته می‌توانند نسبت به چاپ برگه گواهی خرید سهام بیمه ملت اقدام کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه از فروردین ماه 96 ماهانه 20 هزار تومان از حقوق بازنشستگان متقاضی کسر می‌شود، تاکید کرد: بازنشستگان کشوری که سهام بیمه ملت را خریده‌اند برای هرگونه اظهار نظر، پیشنهاد یا انتقاد و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانند به مراکز بیمه ملت مراجعه کنند.