رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: می ‌توان تمام فعالیت ‌های اقتصادی در سالجاری را در حوزه اقتصاد مقاومتی سازماندهی نماییم، چراکه به نظر رهبری باید هر فعالیت اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی تحلیل و تبیین شود.

به گزارش مرور نیوز، کیوان محمدی در اولین کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در سال 96 که در استانداری برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این مهم نشان دهنده آن است که اقتصاد مقاومتی مختص یک دوره و سال خاص نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حال فرهنگ ‌سازی این نکته هستند که اقتصاد را خارج از چارچوب مقاومتی نبینیم، افزود: ایشان با تاکید بر تولید داخلی، بر اشتغال جوانان در ادامه مبحث اقتصاد تاکید فرمودند. در همین راستا امیدواریم خداوند متعال همه مدیران کشور را در اجرای موفق منویات مقام معظم رهبری یاری نماید.

وی همچنین به ارائه گزارش اهم اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 95 پرداخت و ادامه داد: بر اساس ساختار استانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ساختاری متشکل از ستاد، هیات تلفیق و 9 کارگروه ذیل آن تاکنون موفق به برگزاری 14 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و 72 جلسه در سطح کارگروه‌ ها شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر این سایر کارگروه ‌هایی که مرتبط و هم راستا با اقتصاد مقاومتی باشد برگزار شده است. به عنوان نمونه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به نوعی با کارگروه مردمی کردن اقتصاد هماهنگی دارند. اگر این جلسات را نیز تلفیق کنیم بالغ بر 140 جلسه تشکیل شده است.

محمدی به بیان اهداف تشکیل کارگروه‌های نه گانه اشاره و عنوان کرد: تهیه برش استانی پروژه ‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور یکی از اهداف مهم بود که در این راستا تعداد 83 پروژه به عنوان برش استانی پروژه ‌های ملی مرتبط با 16 دستگاه اجرایی استان تعریف شد. بازتعریف و جهت دهی پروژه های جاری دستگاه های اجرایی به سمت اهداف اقتصاد مقاومتیاز دیگر اهداف تشکیل کارگروه‌ هاست. بخشی از آن در سال گذشته شکل گرفت و 52 پروژه مرتبط با 9 دستگاه اجرایی تایید شد و در ادامه در اردیبهشت ماه علمکرد دستگاه ‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محملی برای بروز اقدامات برجسته و ابتکاری دستگاه ‌های اجرایی استان در زمینه ‌های مدیریتی، نهادسازی، افزایش درآمد و اشتغال، ارتقای بهره ‌وری، اصلاح الگوی مصرف و توسعه فعالیت ‌های دانش بنیان و افزایش مشارکت ‌های مردمی هدف سوم شکل ‌گیری کارگروه ‌ها بود که مقرر گردیده دستگاه ‌های اجرایی گزارشات خود را در این خصوص در جلسات آتی ارائه نمایند.