وزیر نیرو گفت: 31 تصفیه خانه فاضلاب از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون به بهره برداری رسیده که این تعداد تا پایان کار دولت به 41 واحد افزایش می یابد.

به گزارش مرور نیوز، حمید چیت چیان روز سه شنبه در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند افزود: تعدادی از این تصفیه خانه ها در شهرهای استان تهران شامل اسلامشهر، پردیس و پیشوا اجرا و راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه در آغاز کار دولت یازدهم ظرفیت تصفیه فاضلاب در استان تهران 500 هزار متر مکعب بود اظهار کرد: در حال حاضر این عدد به 900 هزار متر مکعب رسیده که افزایش 80 درصدی را نشان می‌دهد.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت تصفیه فاضلاب در مشهد مقدس از 100هزار مترمکعب در چهار سال گذشته به 268 هزار مترمکعب در حال حاضر رسیده است.
به گفته وی جمعیت زیر پوشش فاضلاب در استان تهران در ابتدای سال 92، سه میلیون و 800 هزار نفر بود که اکنون به پنج میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است.
چیت چیان گفت: سال گذشته در قالب 23 قرارداد، یک هزار میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی برای طرح‌های آب و فاضلاب اختصاص یافت که امسال نیز در قالب 21 قرار داد 2000 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.
وی با بیان اینکه با تلاش‌های دولت یازدهم تا سال گذشته 2 میلیون نفر از جمعیت روستایی از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شده‌اند افزود: تعداد روستاهایی که در هر سال آبرسانی شده‌اند در سال 85 تعداد 157 روستا، سال 86 تعداد 189 روستا، سال 92 تعداد 476 روستا، در سال 93 تعداد 824 روستا، در سال 94 تعداد 942 و در سال 95 تعداد 2958 روستا بوده است.
چیت‌چیان با بیان اینکه طرح‌های آب و فاضلاب دارای ابعاد گسترده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است یادآور شد: حفظ محیط زیست، تولید محصولات دامی و کشاورزی سالم و بهداشتی و استفاده از پساب تصفیه‌شده برای تغذیه منابع زیرزمینی آب از آن جمله است.
فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر پرند با ظرفیت 29 هزار و 154 متر مکعب در شبانه روز امروز در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر نیرو و استاندار تهران به بهره برداری رسید.
این طرح با توان داخلی و به دست نیروهای متخصص کشور افتتاح شده است.
طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر پرند در سه مدول با هدف جمع آوری، انتقال و تصفیه روزانه 87 هزار متر مکعب فاضلاب در دستور کار قرار گرفته است که در مدول اول فاضلاب جمعیتی حدود 173 هزار نفر را در شبانه روز تصفیه خواهد کرد و قادر است سالانه 10 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده با کیفیت مناسب جهت مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آبخوان تامین نماید که کمک شایانی به اشتغال و تولید منطقه خواهد بود.
این پروژه با هزینه ای معادل 1250 میلیارد ریال اجرا شده است.