نخستین نشست مشترک همکاری های علمی و پژوهشی ایران و ایتالیا روز چهارشنبه با حضور وزرای علوم دو کشور و با امضای یک بیانیه مشترک در دانشگاه شهید بهشتی تهران گشایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، نخستین نشست دو روزه همکاری های علمی و پژوهشی ایران و ایتالیا با حضور محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و خانم «والریا فدلی»وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا که سه شنبه شب در صدر یک هیات 150 نفره متشکل از مسؤولان دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و شرکت های ایتالیایی به ایران سفر کرده است با امضای یک بیانیه مشترک آغاز شد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با اظهار خرسندی از برگزاری این نشست گفت؛ ایران و ایتالیا دو کشور با تمدن دیرینه و فرهنگ ساز هستند که در طول تاریخ همواره ارتباط خوب و منطقی داشته اند و احترام به ملت یکدیگر را مد نظر قراز داده اند.
وی با بیان اینکه، دو ملت بزرگ ایران و ایتالیا دارای ظرفیت های بزرگ برای همکار های فیمابین هستند افزود: این قابلیت هابه طو حتم می تواند برای رشد و تعالی مردمان خود مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهارکرد: امضای یادداشت تفاهم علمی ایران و ایتالیا در شهریور 1394 و تشکیل کمیته مشترک علمی فیمابین و ارتباط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دو کشور در کنار روابط عمیق فرهگی و عزم دو کشور برای توسعه همکاری های علمی و فناوری پشتوانه فعالیت های کنونی و آتی دو کشور محسوب می شود.