رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به ضرورت کامل و به روز بودن بانک اطلاعات صادرکنندگان کشور خبرداد و گفت: بانک اطلاعاتی کامل به منزله اهرم تنظیم کننده سیاست‌های تجارت کشور محسوب می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی خسروتاج گفت: فراهم آوردن بستر برای رشد صادرات از وظایف دولت‌ها است اما معتقدم این بستر باید با نوآوری و خلاقیت همراه باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین درباره شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه در گروه‌های کالایی مختلف بیان داشت: شاخص‌ها باید متناسب با نوع کالا و با مشورت اتحادیه و تشکل‌ها در جهت ارتقای سطح کیفیت و عملکرد تعیین شوند.
رئیس سازمان توسعه تجارت با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز ملی صادرات گفت: مراسم امسال متفاوت از سال‌های دیگر برگزار خواهد شد، به گونه‌ای که بازه وسیع‌تری از صادرکنندگان را در نظر داشته باشیم.

وی افزود: برای آن بخش از فعالین که در لیست صادرکنندگان نمونه قرار نمی‌گیرند نیز دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی آنها در نظر گرفته شده است و در سال‌های آینده یکی از شاخص‌های انتخاب را موفقیت در گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی سازمان توسعه تجارت ایران قرار خواهیم داد.

براساس این گزارش: هر سال 29 مهرماه در روز ملی صادرات از صادرکنندگان نمونه و ممتاز کشور تقدیر می‌شود.