رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: با وجود افزایش عرضه مرغ در برابر تقاضای بازار در دهه اول محرم افزایش قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: با وجود افزایش عرضه مرغ در برابر تقاضای بازار در دهه اول محرم افزایش قیمت نخواهیم داشت.

مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت مرغ به نسبت هفته گذشته ثابت بوده و تغییر زیادی را در این بازار نداشته‌ایم. مرغ برای مرغداری ها با قیمت تمام شده هرکیلو 4400 تومان و برای کشتارگاه قیمت 6400 تومان است.

وی افزود: هر کیلو مرغ توزیع شده به بازارهای صنفی 6هزار و650 تومان و برای مصرف کنندگان با قیمت 7 هزار و 200 تومان معامله می شود. قیمت ران مرغ هم با کمر 6هزار و 200 تومان و بدون کمر 7هزار و 200 تومان است. هر کیلو سینه مرغ با کتف 12 هزار و 500 و بدون کتف 13 هزار و 500 در بازار خرید و فروش می شود و فیله مرغ هم 16 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پایان در رابطه با دلایل این ثبات قیمت در بازار پرنده و ماهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تولید مرغ بسیار بالا رفته و از میزان تقاضای بازار بیشتر است و این امر باعث کاهش قیمت در چند هفته گذشته شده است و با شروع ماه مهر که پیش بینی می شد میزان تقاضا بیشتر شود قیمت به ثبات رسید. ما همچنان میزان عرضه بیشتر از تقاضا داریم و به همین دلیل قیمت تغییری نخواهد کرد. با وجود این شرایط این ثبات قیمت در روز تاسوعاو عاشورا هم پابرجا خواهد بود و ما افزایش یا کاهش قیمت نخواهیم داشت.