دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در سه شهر استان، گفت: رای‌گیری الکترونیک در استان سمنان در حال حاضر مشکل خاصی ندارد.

به گزارش مرور نیوز، سعید متقی روز جمعه در ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان، گفت: به خاطر حضور پرشور و تراکم جمعیت مردم در برخی شعبه های احذ رای در استان سمنان، اختلال ناچیزی در روند اخذ رای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در دستگاه های الکترونیکی به وجود آمده بود که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است و روند رای گیری الکترونیکی به صورت روان و عادی در حال انجام است.
متقی با اشاره به نیاز برخی شهروندان درباره اخذ شناسنامه المثنی یا رفع مشکلات شناسنامه خود، گفت: شهروندان در استان سمنان برای هر مساله ای درباره شناسنامه های خود به منظور حضور در انتخابات، می توانند با شماره تلفن 33323025 اداره کل ثبت احوال استان سمنان ارتباط بگیرند و مشکل شناسنامه خود برای حضور در انتخابات را برطرف کنند.
متقی اظهار امیدواری کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت حماسه دیگری را به نام ملت ایران رقم بزند و در روند اجرای الکترونیکی انتخابات در استان سمنان نیز با پیش بینی های لازم مشکلی پیش نیاید.
وی یاد آور شد: برگزاری تمام الکترونیک در انتخابات پنجیمن دوره شوراهای اسلامی برای اولین بار در کشور انجام می شود و پیش بینی، پشتیبانی و برنامه ریزی لازم در موارد مختلف در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان از شهروندان خواست برای خلق حماسه ای دیگر به نام میهن اسلامی، حضوری حداکثری در انتخابات 29 اردیبهشت داشته باشند.
برای اولین بار در کشور، با هماهنگی هیات مرکزی اجرایی و نظارت بر انتخابات کشور، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در 142 شعبه در کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود، در انتخابات شوراهای اسلامی در استان سمنان نیز در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان 980 صندوق اخذ رای الکترونیکی و 315 دستگاه احراز هویت با امنیت بالا استفاده می شود.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.