سمنان- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان با اعلام هشدارهای پیشگیرانه پلیس در روز سیزدهم فروردین، گفت: با احترام به طبیعت و قوانین نیروی انتظامی روز طبیعت را به خاطره خوش تبدیل کنیم.

به گزارش مرور نیوز سرهنگ حسین پیوندی ضمن تاکید بر اینکه رانندگان زمان بازگشت از 13فروردین و روز طبیعت را به ساعات پایانی شب موکول نکنند، ابراز داشت: باتوجه به اینکه بیشتر تفرجگاه ها در خارج از شهرها قرار دارد و در این روز عده بسیاری از مسافران نورزی در بازگشت از سفر در محورهای مواصلاتی در حال تردد هستند لذا این امر می تواند باعث افزایش ترافیک و ایجاد سوانح رانندگی شود که از همه هموطنان و هم استانی ها تقاضا داریم ساعات انتهای شب را برای بازگشت انتخاب نکنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه محدودهای جنگلی استان سمنان گذرگاه خودروهای عبوری از محورهای شمالی است و روز طبیعت اغلب مردم برای گذراندن روز طبیعت درمناطق جنگلی اطراق می کنند، لذا برای استفاده از طبیعت نباید در حاشیه نزدیک راه استقرار یافت و باید مراقب کودکان بود تا این روز به حادثه تلخ مبدل نشود چرا که رعایت نکردن این موارد امکان ایجاد سوانح را افزایش می دهد.

از اطراق در حاشیه راه خودداری شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان باتاکید بر اینکه باید توجه داشت در هنگام تفریح در محل های تاریک و حاشیه دور افتاده اطراق نکرد، ابراز داشت: مناطق کوهستانی اغلب با مه گرفتگی همراه است و اطراق در مناطق دور از دسترس امکان ایجاد خطراتی را به دنبال دارد که ممکن است در برخی مواقع عواقب جبران ناپذیری را نیز به دنبال داشته باشد.

پیوندی در ادامه تصریح کرد: کودکان در روز طبیعت ممکن است طعمه افراد ناشناس واقع شود لذا باید از آویختن هرگونه زیورآلات به کودکان به شدت پرهیز کرد و آنها را در محیط های بازی تنها نگذاشت چراکه ممکن است مورد توجه سارقان و افراد سودجو قرار گیرند.

وی افزود: قبل از ترک خانه از بازگو کردن برنامه سفر نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن باید پرهیز شود و قبل از ترک منزل حتی الامکان اشیاء قیمتی و گرانبها را در منزل رها نکنیم چرا که افراد سودجو در چنین مواقع منتظر فرصتی هستند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند و باید گفت رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس می تواند خاطره روز طبیعت را به روز دلنشین مبدل کند.

ضرورت رعایت حقوق شهروندی در روز طبیعت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان با توجه به اینکه 13فروردین روز طبیعت نامگذاری شده است لذا باید شرط مهمان نوازی را نیز به درستی رعایت کرد از قرار دادن سبزه بر روی درب موتور، سقف و صندوق عقب خودرو خودداری و در خروجی شهرها به ماموران پس ماند شهرداری تحویل دهند.

پیوندی تاکید کرد: بزرگترهای خانواده و فامیل نسبت به کنترل رفتار جوانان (شور و هیجان) در جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه و نزاع های دسته جمعی با حفظ خویشتن داری، احترام به حقوق دیگران و گذشت اقدام کنند تا این روز در بین اقوام و خویشاوندان به روزی برای دوستی های بیشتر تبدیل شود.