رئیس حمعیت هلال احمر قوچان از مصدومیت 11 نفر در سه حادثه تصادف رانندگی در قوچان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز سعید فکوری اظهار داشت: نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر قوچان طی عصر دیروز تا صبح امروز سه عملیات امدادی را در محورهای مواصلاتی به این شهرستان صورت دادند.

وی افزود: نخستین عملیات امدادی مربوط به تصادف یک دستگاه کامیون با یک دستگاه خودروی پژو 405 در کیلومتر 47 محور قوچان به سبزوار بود که این حادثه در ساعت 15:40 روز گذشته به‌وقوع پیوست؛ دومین عملیات امدادی مربوط به حادثه برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه موتورسیکلت در کیلومتر 20 محور فاروج به قوچان در ساعت 21:30 شب گذشته بود و سومین عملیات نیز مربوط به انحراف به چپ خودوری پراید در کیلومتر 14 محور فاروج به قوچان بود که در ساعت 2:58 بامداد امروز به وقوع پیوست.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان خاطرنشان کرد: امدادرسانی به 11 مصدوم این 3 حادثه توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر پایگاه‌های امدادی امامزاده سلطان ابراهیم(ع) و شهید کلاهدوز قوچان صورت پذیرفت که از این تعداد 7 تن از آن‌ها به‌صورت سرپایی مداوا شدند و 4 مصدوم دیگر که دچار مشکلات خونریزی شدید و تروماهای استخوان فمور، دست، پا، سر، گردن و ستون فقرات شده بودند پس از انجام اقدامات اولیه درمانی جهت سیر تکمیلی مراحل درمانی‌شان به بیمارستان موسی‌بن‌جعفر(ع) قوچان منتقل شدند.

امدادرسانی نیروهای هلال احمر به 19 مصدوم حوادث جاده‌ای نیشابور

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: 19 مصدوم حوادث جاده ای نیشابور از خدمات هلال احمر برخوردار شدند.

اسماعیل شاه‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر نیشابور طی عصر دیروز تا صبح امروز 4 عملیات امدادی را در محورهای مواصلاتی به این شهرستان صورت دادند.

وی افزود: این عملیات‌های امدادی شامل 3 حادثه جاده‌ای برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه تریلی در کیلومتر 10 محور نیشابور به مشهد ابتدای جاده روستای بوژان در ساعت 16:45، برخورد دو دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر 25 محور نیشابور به مشهد در ساعت 17:20 و واژگونی یک دستگاه خودروی پژوپارس در کیلومتر 12 محور نیشابور به مشهد در ساعت 17:30 عصر دیروز و یک مورد خدمات حضوری به بیمار قلبی در کیلومتر 37 محور نیشابور به مشهد در ساعت 3 بامداد امروز بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور خاطرنشان کرد: امدادرسانی به مصدومان این حوادث توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر پایگاه‌های امدادی قره‌داش خرو، قدمگاه، و مرکزی نیشابور صورت پذیرفت و از مجموع 19 مصدوم این حوادث که 8 آقای 12 تا 58 ساله، 8 خانم 15 تا 63 ساله و 3 کودک 2 تا 7 ساله بودند 3 نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند و از مجموع 16 مصدوم دیگر نیز که دچار بیماری‌های قلبی و تنگی نفس و مشکلات تروماهای سر، گردن، ستون فقرات، دست و پا شده بودند 7 مصدوم توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر نیشابور و 9 مصدوم دیگر توسط نیروهای اورژانس 115 این شهرستان جهت سیر تکمیلی مراحل درمانی‌شان به بیمارستان‌های 22 بهمن و حکیم نیشابور منتقل شدند.

هوای مشهد همچنان سالم است

طبق گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد، امروز هوای مشهد در شرایط سالم قرار دارد. براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ایستگاه‌های سطح شهر وضعیت کیفیت هوای مشهد با عدد شاخص 83 در شرایط سالم قرار دارد.

مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که به غیر از آلاینده ازن بر غلظت سایر آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

هم‌اکنون کیفیت هوا در ایستگاه‌های الهیه و خاقانی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در سایر ایستگاه‌های سطح شهر در شرایط سالم قرار دارد. بیشترین بار آلودگی از ایستگاه واقع در خاقانی با عدد 121 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.