همدان- ایرنا- مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد کشته شدگان حادثه آتش سوزی پنجشنبه شب گذشته در شهر همدان به 6 نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، جعفر شاهرخی ایرنا افزود: در آتش سوزی ساعت 22 شب گذشته در آپارتمانی در محله کوچه امامزاده یحیی همدان که به علت انفجار گاز در یک منزل مسکونی این آپارتمان رخ داد، یک نفر در محل حادثه و 5 نفر در بیمارستان جان باختند.
وی با بیان اینکه این افراد با پنج دستگاه آمبولانس پایگاههای شهری همدان به مراکز درمانی سینا و بعثت منتقل شده بودند افزود: 2 نفر از مصدومان این حادثه همچنان در بیمارستان بستری بوده و 2 نفر دیگر نیز ترخیص شده اند.
وی با بیان اینکه فوت‌شدگان شامل سه کودک و سه زن بودند، ادامه داد: یکی از مصدومان کودکی 9 ساله است که در بخش مراقبتهای ویژه با سطح هوشیاری پایین (کما ) بستری است.
گفتنی است به دنبال انفجار گاز و آتش‌سوزی در یکی از طبقات آپارتمانی در محله امامزاده یحیی در مرکز شهر همدان، ساکنان آن که تعدادی از آنها کودک بودند دچار خفگی با گاز مونواکسید کربن شدند.
مصدومان این حادثه که دچار سوختگی و گازگرفتگی شده بودند با کمک امدادگران به بیمارستانهای سینا و بعثت شهر همدان منتقل شدند.
در این حادثه ساکنان یکی از واحدهای مسکونی دچار علائم خفگی و افت هوشیاری شده بودند که با باز کردن راه خروجی و عملیات تخلیه توسط نیروهای آتش نشانی، مصدومان به پارکینگ ساختمان منتقل شد.
برای امداد رسانی در این حادثه پنج دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و تیم‌های اورژانس حاضر در صحنه مصدومان را بر اساس اصول تریاژ به 2 مرکز درمانی بعثت و سینا انتقال دادند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از محل حادثه، آتش سوزی از یک واحد مسکونی در طبقه دوم این واحد آپارتمانی آغاز شد و به واحد فوقانی آن در طبقه سوم نیز سرایت کرد و پس از 2 ساعت تلاش آتشنشانان، آتش اطفا شد.
در این حادثه به واحد آپارتمانی خسارت سنگینی وارد شده است.