در این مطلب قصد داریم به شهرستان بانه، موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های آن بپردازیم‌. در نهایت نیز شما را با هتل های بانه برای داشتن اقامتی دلپذیر آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

به گزارش مرور نیوز ، همیشه برای برنامه‌ریزی یک سفر داخلی اغلب ما گزینه‌ای جز سفر به شمال کشور را نداریم. این درحالی است که همه شهرهای ایران پر از جاذبه‌های دیدنی متنوعی است که هر یک از آن‌ها می‌توانند چشم شما را به خود خیره کنند. شهرهای مرکز کشور و حتی شهرستان‌های مرزی نیز غنی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هستند. کافی است جستجوی کوتاهی در فضای مجازی داشته باشید تا بهترین مقاصد برای سفر در ایران را پیدا کنید. برای مثال تا کنون به سفری هیجان‌انگیز به خطه زیبای کردستان فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید شهرستان‌های این استان زیبا چه جاذبه‌های دیدنی‌ای را در دل خود گنجانده‌اند؟ اگر هیچ یک از این‌ها از ذهنتان نگذشته باشند، حتما نام شهرستان «بانه» به عنوان شهری ارزان را شنیده اید. در این مطلب قصد داریم به شهرستان بانه، موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های آن بپردازیم‌. در نهایت نیز شما را با هتل های بانه برای داشتن اقامتی دلپذیر آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

 

طبیعت

موقعیت جغرافیایی و دلایل اهمیت بانه

شهرستان بانه عمدتا به دلیل ارزان بودن وسایل و تجهیزات شناخته می‌شود و شهری در شمال غربی استان کردستان است. این شهر در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار گرفته و از شمال با استان‌های آذربایجان غربی و شهر سردشت هم‌مرز است. این شهر کوهستانی مردمانی کرد زبان دارد که از اهالی سنت هستند و به زبان سورانی صحبت می‌کنند. جالب است بدانید که جنگل‌های وسیع بلوط در این شهر یکی از جاذبه‌های دیدنی آن به شمار می‌روند.

آب‌وهوای این شهر به سبب قرارگیری در ارتفاعات، عمدتا خنک است و میانگین دمایی بالایی ندارد. به طور کلی می‌توان آب‌وهوای بانه را سرد و خشک کوهستانی دانست. به همین دلیل اگر در فصل‌هایی غیر از تابستان به بانه سفر می‌کنید، بهتر است حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

مهم‌ترین چیزی که باعث معروفیت شهر بانه شده، قیمت ارزان اجناس خارجی در این شهر است. عمدتا در همه شهرهای مرزی بازارچه‌ها و پاساژهایی وجود دارند که اجناس خارجی را با قیمتی کمتر از شهرهای بزرگ عرضه می‌کنند. به سبب فاصله کم این شهرها از مرز و حذف شدن هزینه حمل‌ونقل و واسطه‌ها، این کاهش قیمت طبیعی است. انواع لوازم خانگی، ابزار و وسایل کوهنوردی، لوازم صنعتی، پوشاک و … در شهر بانه به فروش می‌رسند. در واقع می‌توان گفت که تنوع محصولات عرضه‌شده در این شهرها بسیار بیشتر است.

آشنایی با جاذبه ‌های دیدنی بانه

حال که با موقعیت جغرافیایی و دلایل اهمیت شهرستان بانه آشنا شدید، بیایید پیش از بررسی هتل های بانه، جاذبه‌های گردشگری آن را نیز بررسی کنیم. در شهرستان بانه جاذبه‌های متعددی وجود دارند که هر یک از آن‌ها به نوبه خود بسیار ارزشمند و به عنوان میراث کشورمان، نیازمند نگهداری و مراقبت هستند. چند مورد از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دیدنی بانه را در ادامه بیان کرده‌ایم تا با بازدید از آن‌ها سفرتان را به خاطره‌ای به‌یادماندنی تبدیل کنید.

غار شوی

در شهرهای مختلف ایران، غارها نقش مهمی در جاذبه‌های طبیعی دارند و به فراوانی دیده می‌شوند. در شهرستان بانه نیز غاری به نام غار شوی در روستایی به همین نام واقع شده است. این غار طولی برابر با ۲۶۷ متر دارد و عرض آن نیز به تقریب ۲ متر است. قسمت‌های مختلف این غار دارای مورفولوژی جالب و پر فراز و نشیب با شیب‌های تند است که می‌تواند برای غارنوردان تجربه جالبی باشد. به طور کلی بسیاری از غارنوردان این غار را به عنوان مکانی هیجان‌انگیز برای تفریح می‌دانند.

غار سنگی حسین کوهکن

دومین جاذبه دیدنی که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم، غار دیگری در شهرستان بانه است که در منطقه میگوره واقع شده است. جالب است بدانید که این غار شبیه به یک خانه در دل کوه احداث شده و حالا پس از گذشت سال‌ها، جاذبه دیدنی‌ای در دل طبیعت است که افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. این بنا از ۴ خانه مجزا با ۹ اتاق تشکیل شده که برخی از آن‌ها نزدیک به زمین و برخی دیگر مرتفع هستند. بازدید از غار سنگی حسین کوهکن می‌تواند تجربه جالبی در سفر به بانه باشد.

کوه آربابا

اگر به کوهنوردی علاقمندید، کوه آربابا با بیش از ۲۰۰۰ متر ارتفاع می‌تواند گزینه مناسبی برای کوهنوردی باشد. اگر چه دلیل اصلی نام‌گذاری این کوه هنوز مشخص نیست، اما آربابا به طور کلی نقش پررنگی در داستان‌ها و افسانه‌های کوردی دارد. در سفرتان به بانه می‌توانید به کوهنوردی در کوه آربابا بروید و از تفرجگاهی که در بالای این کوه قرار گرفته نیز استفاده کنید.

سد بانه

سد بانه به عنوان یک جاذبه دیدنی در جاده سقز به بانه قرار گرفته و فاصله آن با پارک‌های دوکانان و پیرمراد، ۹ کیلومتر است. سد بانه و طبیعت اطراف آن می‌توانند جاذبه‌های زیبایی برای لذت بردن از طبیعت بکر بانه باشد. این سد چشم‌نواز همواره مقصد خانواده‌هایی است که می‌خواهند چند ساعتی را خارج از شهر، به تفریح بپردازند.

 

طبیعت1


بهترین اقامتگاه در سفر به بانه کجاست؟

شهرستان بانه به سبب وضعیت مطلوب تجاری و سفر مداوم برخی تجار به این شهر، پر از اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی است که پذیرای مهمانان هستند. همچنین سفر مکرر گردشگران در فصول گرم سال به بانه سبب شده تا بر تعداد این اقامتگاه‌ها افزوده شود. با رزرو اتاق در یکی از هتل های بانه می‌توانید از سفر به این شهرستان خوش آب‌وهوا و دیدنی لذت ببرید. برای این منظور می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید و از قسمت هتل های بانه، مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید. فلای تودی علاوه بر ارائه خدمات مسافرتی و تورهای متنوع، امکان رزرو هتل های بانه را نیز برای شما فراهم کرده است.

 

طبیعت 2

رزرو هتل های بانه در فلای تودی

در این مقاله به معرفی جاذبه‌های دیدنی بانه پرداختیم و شما را با دلایل اهمیت این شهرستان آشنا کردیم. برای سفر به بانه می‌توانید به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید و با رزرو یکی از هتل های بانه، سفر خود را آغاز کنید. امکان رزرو متنوع ترین هتل های داخلی در این سایت وجود دارد. فرقی نمی‌کند به دنبال هتل لوکس باشید یا هتل های اقتصادی و ارزانقیمت، پس از ورود به این سایت و مشخص کردن مقصد می‌توانید فهرستی از انواع هتل را مطابق با بودجه و سلیقه خود مشاهده کرده و رزروتان را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما سنندج و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی تمام سوالات شما خواهد بود.