در این مطلب در مورد توصیه پارسی کانادا برای مقابله با روش‌های کار کلاهبردار مهاجرتی صحبت می‌کنیم تا ریسک مواجه با افراد کلاهبردار را کم کنیم.

به گزارش مرور نیوز، مهاجرت به خارج از کشور، یکی از مسئله‌های جدی افراد متقاضی مهاجرت است. در این میان علاوه بر ریسک سیستماتیک، هزینه‌های بالا، احتمال ردشدن درخواست ویزا و ده‌ها مشکل دیگر، ریسک کلاهبرداری نیز در سال‌های اخیر به آن اضافه شده است.

مسئله کلاهبرداری مهاجرتی به‌راحتی باعث می‌شود زمان و هزینه افراد با ریسک زیادی مواجه شود و فرد نتواند به‌خوبی مسیر مهاجرت و اخذ ویزا را طی کند.

علاوه بر این در بسیاری از پرونده‌های مهاجرتی فرد وارد پرونده حقوقی شده و برای همیشه فرصت مهاجرت به خارج را ازدست‌داده است.

به همین خاطر در این مطلب در مورد توصیه پارسی کانادا برای مقابله با روش‌های کار کلاهبردار مهاجرتی صحبت می‌کنیم تا ریسک مواجه با افراد کلاهبردار را کم کنیم.

راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری مهاجرتی

برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری و عدم ارتباط با کلاهبردار مهاجرتی، باید به نکات و موارد خاصی توجه کنید که از اهمیت اساسی برخوردار هستند. این موارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم؛ اقدامات پیشگیرانه به‌حساب می‌آیند که امکان کلاهبرداری را کاهش می‌دهد.

قبل از انتخاب مقصد مهاجرت، در مورد قوانین، مسیرهای مهاجرت، عواقب کارشکنی، مدارک و مستندات ضروری مهاجرت اطلاعات جمع‌آوری کنید. سایت مؤسسات مهاجرتی، وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کشور مقصد، یوتیوب و... بهترین منابع برای یادگیری و آگاهی نسبت به این موارد است.

دانش زبان انگلیسی و شناخت کامل از فرایند مهاجرت، اطلاعیه‌های کنسولگری و... می‌تواند دست افراد کلاهبردار مهاجرت را از کلاهبرداری کوتاه کند.

اعتقاد به روش‌های میان‌بر و غیرقانونی در کنار نداشتن صبر، می‌تواند فرصت را برای افراد کلاهبردار فراهم کند. برای پیشگیری از کلاهبرداری بهتر است زمان‌بندی درست داشته و به طی‌کردن قانونی فرایندها اعتقاد کامل داشته باشید.

اعتقاد به شفافیت و پیروی از فرهنگ مکتوب، می‌تواند فرصت حضور افراد کلاهبردار را کاهش دهد. بهتر است در تمامی فرایندهای مهاجرت خود شفافیت داشته باشید و همه موارد را مکتوب کنید.

همین چهار مورد ساده اما عملی، می‌تواند به‌راحتی حضور افراد کلاهبردار مهاجرتی را کم کرده و شما را از قرارگرفتن در دام افراد کلاهبردار مهاجرتی دور کند.

روش‌های کار کلاهبردار مهاجرتی

روش‌های کار کلاهبردار مهاجرتی متنوع است و معمولاً از ترس، ناآگاهی، فقدان زمان و منابع مالی کافی استفاده می‌کند تا بتواند کار کلاهبرداری خود را سریع انجام دهد. تحقیقات پارسی کانادا نشان می‌دهد؛ الگوی مشترکی در مورد کار کلاهبرداران مهاجرتی وجود دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

 

مهاجرت

اقدام به جعل و مدارک سازی

افراد کلاهبردار برای متقاضیان مهاجرت اقدام به جعل مدارک می‌کنند یا در مدارک لازم برای اخذ ویزا دخل و تصرف می‌کنند. این افراد گاهی بااطلاع متقاضی این کار را انجام می‌دهد؛ اما در بعضی موارد بدون توجه به نظر متقاضی مهاجرت، اقدام به جعل جاب آفر، مستندات و نامه‌های کنسولگری می‌کنند.

این اقدام علاوه بر اتلاف زمانی و مالی، به لحاظ حقوقی بسیار خطرناک است و به‌شدت با اعتبار و آینده متقاضی مهاجرت بازی کرده و فرد را دچار مشکلات حقوقی و جرایم سنگین می‌کند.

نداشتن مدارک و مجوزهای لازم

مؤسسات مهاجرتی و وکلای مهاجرت باید مجوز و مدارک فعالیت در حوزه مهاجرت را داشته باشند، از وجهه و اعتبار برخوردار باشند و تمامی فرایندها را بر پایه تجربه و دانش قانون محور انجام دهند. افراد کلاهبردار معمولاً از اخذ مجوز و ارائه آن‌ها به مشتری خودداری می‌کنند و کارهای خود را بدون مجوز پیشگیری می‌کنند.

دریافت کامل هزینه ارائه خدمات

افراد کلاهبردار از محدودیت مالی و زمانی افراد استفاده می‌کنند و در ازای تخفیف یا هزینه پایین‌تر، هزینه کامل خدمات مهاجرت را کامل و قبل از شروع کار دریافت می‌کنند.

نکته جالبی که باید در این مورد بدانید؛ این است که قرارداد واقعی، حرفه‌ای و قانونی هم ندارند و از عقد قرارداد رسمی به بهانه مالیات و ... خودداری می‌کنند. درحالی‌که مؤسسات معتبر، تمامی فرایندهای خود را به‌صورت حرفه‌ای مکتوب می کنند.

این موارد مهم‌ترین روش کار کلاهبردار مهاجرتی به شمار می‌روند و در اکثریت پرونده‌های کلاهبرداری رد این کارها دیده می‌شود. پارسی کانادا توصیه می‌کند این موارد را مهم بدانید و در صورت مشاهده این موارد حتماً تحقیق و بررسی کامل‌ترین نسبت به فرد یا موسسه مهاجرتی داشته باشید.

سخن نهایی

یکی از ریسک‌های خطرناک در فرایند مهاجرت وجود افراد کلاهبردار است. این افراد علاوه بر تهدید منابع مالی و زمانی متقاضیان مهاجرت، در بسیار از موارد فرد متقاضی را وارد پرونده‌ها حقوقی و دادگاهی‌های سنگین می‌کند و آینده شغلی، کاری و تحصیلی فرد را دچار خطر می‌کند.

روش‌های مختلفی برای پیشگیری از کلاهبرداری وجود دارد که آگاهی، شناخت و قانون‌پذیری، اساس و پایه این موارد است و باید بادقت مسیر مهاجرت را شروع کرد.

در این مطلب، روش کار افراد کلاهبردار را مورد بررسی قراردادیم و توصیه‌های پارسی کانادا در مورد مواجه با این افراد را ذکر کردیم تا فرد متقاضی مهاجرت در دام این افراد قرار نگیرند.

درصورتی‌که تجربه، توصیه یا سؤالی در مورد روش کار کلاهبردار مهاجرتی می‌دانید از طریق بخش نظرات با ما همراه باشید تا در مورد آن بیشتر صحبت کنیم.