دولینگو در چند سال اخیر به برگزاری آزمون زبان انگلیسی به صورت آنلاین نیز پرداخته است که مدرکی را به شما ارائه می دهد که در سالیان اخیر مورد تایید دانشگاه های زیادی در سراسر دنیا به جای آیلتس و تافل برای پذیرش مورد قبول می باشد. در اینجا می خواهیم منابع این آزمون را به شما معرفی کنیم تا شما با آمادگی خوبی در این آزمون شرکت کنید.

به گزارش مرور نیوز ، نرم افزار آموزش زبان دولینگو یکی از پرمخاطب ترین نرم افزارهای آموزش زبان است که به صورت جذاب به آموزش زبان های مختلف می پردازد. البته یکی از مشکلات این نرم افزار برای فارسی زبانان این است که زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند و شما باید در ابتدا زبان مبدا خود را برای یادگیری انتخاب کنید و اگر زبان دیگه ای را بلد نباشید نمی توانید با این نرم افزار زبانی را یاد بگیرید.

دولینگو در چند سال اخیر به برگزاری آزمون زبان انگلیسی به صورت آنلاین نیز پرداخته است که مدرکی را به شما ارائه می دهد که در سالیان اخیر مورد تایید دانشگاه های زیادی در سراسر دنیا به جای آیلتس و تافل برای پذیرش مورد قبول می باشد. در اینجا می خواهیم منابع این آزمون را به شما معرفی کنیم تا شما با آمادگی خوبی در این آزمون شرکت کنید.

آزمون زبان دولینگو Duolingo چیست؟

آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون برای سنجش مهارت انگلیسی است که برای ارزیابی توانایی شما در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به انگلیسی استفاده می شود. با پیشرفت در این آزمون تطبیقی کامپیوتری، دشواری سؤال براساس پاسخ شما به سؤالات قبلی افزایش یا کاهش می یابد. علاوه بر سؤالات چند گزینه ای، شما به سؤالات باز پاسخ می دهید تا مهارت های انگلیسی گفتاری و نوشتاری خود را ارزیابی کنید. کامپیوتر به تمام سوالاتی که پاسخ می دهید نمره می دهد. شما همچنین فرصتی برای ضبط مصاحبه ویدیویی و نوشتن دارید.

بسیاری از کالج ‌ها و دانشگاه ‌ها در ایالات متحده و کشور های دیگر برای دانشجویان بین‌ المللی نیاز به مدرکی دال بر مهارت‌ های زبان انگلیسی دارند. این آزمون به یک جایگزین محبوب برای SAT، ACT یا TOEFL و آیلتس برای این منظور تبدیل شده است.

نحوه شرکت در آزمون انگلیسی Duolingo

برای شرکت در آزمون انگلیسی Duolingo، به رایانه ای با اتصال اینترنت قابل اعتماد و وبکم نیاز دارید. کل آزمون به صورت آنلاین انجام می شود و ناظران ضبط شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که از قوانین پیروی می کنید. به همین دلیل، باید در اتاقی با نور مناسب با دوربین فیلمبرداری، میکروفون و بلندگوهای رایانه روشن باشید.

تست انگلیسی Duolingo حدود یک ساعت طول می کشد تا تکمیل شود که به سه بخش تقسیم می شود:

معرفی و راه اندازی (پنج دقیقه)

آزمون تطبیقی (45 دقیقه)

مصاحبه تصویری (10 دقیقه)

نتایج خود را ظرف 48 ساعت دریافت خواهید کرد و این نتایج به مدت دو سال معتبر می‌ مانند.

Duolingo قوانین تست سختگیرانه ای دارد که همه داوطلبان باید از آن ها پیروی کنند. این قوانین شامل موارد زیر است:

گوش ها و صورت را همیشه بدون پوشش نگه دارید و در معرض دید ناظر قرار دهید.

دستگاه های تلفن همراه، یادداشت ها و کتاب های درسی را از محل آزممون دور نگه دارید.

در طول تست همیشه به صفحه دستگاه نگاه کنید.

همیشه در پنجره آزمون بمانید.

از نوشتن یا خواندن یادداشت خودداری کنید.

فقط در صورت دستور صحبت کنید.

بهترین کتاب ها برای آماده سازی Duolingo

کتاب های محدودی وجود دارد که به طور خاص برای این امتحان طراحی شده اند، زیرا آزمون Duolingo به اندازه آیلتس یا تافل محبوب نیست و همچنین نسبتاً ساده تر است. اگر چه، کتابی که ثابت کرده است برای آزمون ‌دهندگان قبلی بسیار مفید است کتاب آزمون انگلیسی Duolingo (The Duolingo English Test ) می باشد که شامل نکات ضروری، استراتژی‌ ها، تمرین، ساختار، گرامر، املا و واژگان است.

کتاب دیگری که ثابت شده بسیار مفید است، راهنمای رسمی طراحی شده توسط خود آزمون دهندگان است. که به عنوان "راهنمای رسمی آزمون انگلیسی Duolingo" یاDuolingo English Test Official Guide شناخته می شود که راحت، کارآمد، با قیمت مناسب و به رسمیت شناخته شده جهانی است.

کتاب های تست انگلیسی Duolingo: سایر منابع

از آنجایی که آزمون Duolingo یک آزمون گرامر است، زبان ‌آموزان می ‌توانند از طیف گسترده‌ ای از منابع برای بهبود مهارت ‌های زبانی خود استفاده کنند. از آنجایی که آزمون ماک برای راهنمایی زبان آموزان در مورد ساختار و قالب امتحان به راحتی در دسترس است، زبان آموزان می‌ توانند از مواد دیگر برای بهبود مهارت ‌های مکالمه، خواندن، شنیدن و نوشتن انگلیسی خود استفاده کنند. چنین منابعی عبارتند از:

Oxford Dictionary

Thesaurus

Reputed Publications

Newspapers and magazines

Journals

Digital Content in English

همچنین می توانید از منابعی که در ادامه گفته شده برای تقویت مهارت های زبانی خود بهره ببرید.

منبع آزمون دولینگو برای تقویت واژگان

برای تقویت واژگان خود در آزمون دولینگو می توانید از کتاب های Oxford Word Skills استفاده نمایید این کتاب ها منابع مناسبی برای دیگر آزمون های بین المللی هستند که می توانند شما را برای آزمون دولینگو نیز آماده نمایند.

منبع آزمون دولینگو برای مهارت ریدینگ یا درک مطلب

کتاب های Active Skills for Reading از منابع محبوب و سطح بندی شده برای تقویت مهارت ریدینگ شما در آزمون دولینگو می باشد همچنین کتاب های Inside Reading نیز از جمله منابع معتبر برای مهارت ریدینگ در آزمون دولینگو هستند.

منبع آزمون دولینگو برای مهارت شنیداری

احتمالا اسم کتاب های Tactics for Listening را شنیده باشید که از جمله کتاب های هدفمند در مهارت لیسنینگ می باشند و با درسنامه های متنوع به شما کمک می کنند تا در موقعیت های مختلف به تقویت این مهارت بپردازید.

این کتاب ها برای آماده سازی مهارت لیسنینگ شما برای آزمون دولینگو بسیار مفید می باشند.

منبع آزمون دولینگو برای گرامر

کتاب محبوب Grammar in use یکی از بهترین منابع برای یادگیری و تقویت گرامر است که در سه سطح طراحی شده و با تمرین های بسیار به شما کمک می کند تا هر گرامری را به خوبی فرابگیرید.

کلاس آمادگی آزمون دولینگو Duolingo

موسسه زبان دهخدا برای متقاضیان آزمون دولینگو به برگزاری دوره آمادگی آزمون دولینگو می پردازد که می توانید به صورت خصوصی آنلاین و حضوری در آن شرکت نمایید.

برای شرکت در این دوره باید حداقل سطح B2 را داشته باشید و همچنین این دوره در ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه ای برگزار می شود و شما را به صورت کامل برای شرکت در آزمون آماده خواهد کرد.