سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت: این به نفع همه است که این توافق همچنان برقرار باشد. چشم انداز عدم تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای ، جهان را امن‌تر می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، سخنگوی نخست وزیر انگلیس امروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: اعلام ایران مبنی بر اینکه محدودیت‌های غنی سازی اورانیوم را کنار می گذارد بسیار نگران کننده است و انگلیس به فوریت با طرف‌های درگیر در مورد مراحل بعدی احتمالی صحبت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی نخست وزیر انگلیس با اشاره به تهدید دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا در حمله به 52 مکان در ایران از جمله اهداف فرهنگی گفت که کنوانسیون‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تخریب میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

این مقام انگلیسی در ادامه افزود: «این به نفع همه است که این توافق همچنان برقرار باشد. چشم انداز عدم تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای، جهان را امن‌تر می‌کند.»

 سخنگوی نخست وزیر انگلیس همچنین گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که توافق هسته‌ای یک معامله متقابل است و با توجه به اعلام ایران، ما به فوریت در مورد مراحل بعدی با شرکا صحبت می‌کنیم.»

دولت جمهوری اسلامی ایران درباره گام پنجم کاهش تعهدات برجامی بیانیه‌ای را صادر کرد. براساس این بیانیه، جمهوری اسلامی ایران در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت‌های عملیاتی خود در برجام، یعنی «محدودیت در تعداد سانتریفیوژها» را کنار می‌گذارد. بدین ترتیب برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست و مِن بعد برنامه هسته‌ای ایران صرفا بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت.