ابراهیم جعفری با اعلام اینکه "ماهیت گروه تروریستی النصره با تغییر نام عوض نمی‌شود" گفت: اکنون کاملاً از میزان پشتیبانی مالی و کمک های مالی‌ ای که برخی کشورهای هوادار تروریسم در اختیار داعش قرار می دهند آگاه هستیم.

به گزارش گروه بین الملل مرور نیوز، ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق گفت: ما همیشه تاکید کرده ایم که عراق به خط مقدم مبارزه با تروریسم تبدیل شده است و نبرد با تروریسم یک جنگ جهانی است که از عراق آغاز نمی شود و به عراق نیز پایان نمی پذیرد.

وی که که در کنفرانس گفتگوهای دریای مدیترانه در رم سخن می گفت،  افزود: عراق از دیگر کشورها نخواسته است که سرباز و نیرو به عراق بفرستند تا به جای نظامیان و نیروهای عراقی به نبرد بپردازند. سربازان ما از نیروهای مسلح عراق هستند و این ها هستند که از عراق دفاع می کنند و جان خود را برای آزادسازی شهرهای شان فدا می کنند.

جعفری گفت: اختلاف نظر کشورها نسبت به تروریسم باعث شده است که این کشورها در سطح بین المللی نتوانند به توافقی در خصوص همکاری برای مبارزه با تروریسم برسند. زیرا برخی کشورها، برخی گروه های تروریستی را در زمره گروه هایی می دانند که برای دستیابی به آزادی می جنگند. ما در سوریه با چنین وضعیتی رو به رو هستیم. در این کشور، جبهه النصره ارتباط سازمانی خود را با القاعده قطع کرده است تا برای خود فضایی در زمینه تعامل های بین المللی ایجاد کند. این گروه نام خود را تغییر داده است تا افکار عمومی جهان را فریب دهد و وانمود کند که یک گروه جدید و صلح جوست. اما باید دانست هرچند نام آنها تغییر کرده است اما محتوای این سازمان ها و سیاست های آنها یکی است و همگی عامل نقض حقوق بشر هستند.

وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد: نیروهای مسلح عراق به صورت کاملاً انسانی با مناطق درگیری رفتار کرده اند بویژه اینکه این مناطق مسکونی در چنگال داعش بوده است. ای بسا همین مساله یعنی جلوگیری از ورود آسیب به غیرنظامیان باعث شده است که نیروهای مسلح عراق طی زمانی طولانی تر مناطق تحت سیطره داعشی ها را آزاد کنند. داعشی ها شیوه های وحشیانه ای در پیش می گیرند. آنها از غیرنظامیان، زنان و کودکان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کنند.

ابراهیم جعفری در خصوص دستاوردهای نیروهای مسلح عراق در نبرد با داعش گفت: پیشتر ما اطلاعات کافی در خصوص منابع مالی داعش نداشتیم اما هم اکنون کاملاً از میزان پشتیبانی مالی و کمک های مالی ای که برخی کشورهای هوادار تروریسم در اختیار داعش قرار می دهند آگاه هستیم.