سرویس بین الملل- نتایج اولیه انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح حاکی از پیروزی اعضای قدیمی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در حالی است که شماری از شخصیت های بارز جایگاه قبلی خود را از دست داده اند و هیچیک از نامزدهای قدس نیز موفقیتی کسب نکرده اند.

بر اساس نتایج اولیه، مروان برغوثی، جبرئیل رجوب، محمد اشتیه، حسین شیخ، محمود عالول، توفیق طیراوی، صائب عریقات، حاج اسماعیل جبر، جمال محیسن، ناصر قدوه، احمد حلس، محمد مدنی، صبری صیدم، سمیر رفاعی، عزام احمد، عباس زکی، روحی فتوح و دلال سلامه اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح خواهند بود.

همچنین محمود عباس، فاروق قدومی و ابو ماهر غنیم که در انتخابات شرکت نکرده بودند، از جمله اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح هستند.

نکته قابل توجه این است که طیب عبدالرحیم دبیر تشکیلات خودگردان، احمد قریع، سلطان ابو العنیین، صخر بسیسو، آمال حمد و نبیل شعث که قبلا عضو کمیته مرکزی فتح بودند، در انتخابات روز گذشته موفق نبوده و از کمیته مرکزی این جنبش کنار گذاشته شدند.

نتایج انتخابات حاکی از آن است که هیچ نماینده ای از قدس به عضویت کمیته مرکزی جنبش فتح نرسیده است. این در حالی است که احمد حلس رقیب اصلی محمد دحلان از رهبران برکنار شده فتح از جمله اعضای جدید کمیته مرکزی فتح است.

 64 نفر برای انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح نامزد شده بودند و 423 نفر هم برای عضویت در شورای انقلابی فتح نام نویسی کرده اند که در نهایت 80 نفر از میان آنان برگزیده خواهند شد. کمیته مرکزی فتح نیز مجموعا 18 عضو دارد.