از آغاز درگیری‌های سودان تاکنون در شهر الجنینه ۱۵۹ نفر کشته و ۲۰۲ نفر نیز زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

به گزارش مرور نیوز، کمیته پزشکان سودان سه‌شنبه شب(دیشب) اعلام کرد که شمار قربانیان حوادث شهر الجنینه در ایالت دارفور غربی واقع در غرب سودان به ۱۵۹ کشته و ۲۰۲ زخمی رسید.

این کمیته در گزارش خود آورده است که از آغاز درگیری‌ها تاکنون در شهر الجنینه ۱۵۹ نفر کشته و ۲۰۲ نفر نیز زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیته پزشکان سودان در گزارش خود آورده است که برای چهارمین روز متوالی بیمارستان‌های سودان پذیرای قربانیان حوادث خونین شهر الجنینه و مناطق مجاور آن بودند و اجساد ۲۹ نفر به بیمارستان منتقل شد و علاوه بر آن یکی از زخمی‌ها در بیمارستان جان باخت.

درگیری‌ها در شهر الجنینه پس از نزاع بین دو فرد آغاز شده است و در همین ارتباط «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان روز شنبه در صفحه توئیتر خود گفت که دستور داده است یک هیات عالی شامل سرویس‌های امنیتی برای پیگیری وضعیت به دارفور غربی اعزام شوند.

بر اساس اعلام سازمان ملل ، منطقه وسیع دارفور صحنه درگیری شدیدی است که در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و تاکنون حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر کشته و ۲.۵ میلیون نفر آواره شده‌اند.