وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بیشتر کسانی که متقاضی روادید آمریکا بودند و به دلیل تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان ۱۳ کشور، درخواستشان رد شد، می‌توانند درخواست خود را بررسی کنند یا برای درخواست جدید اقدام کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک عربی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کسانیکه در دولت قبلی درخواست روادیدشان رد شده، دوباره می‌توانند اقدام کنند.

ند پرایس روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد بیشتر کسانی که متقاضی روادید آمریکا بودند و به دلیل تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان ۱۳ کشور، درخواستشان رد شد، می‌توانند درخواست خود را بررسی کنند یا برای درخواست جدید اقدام کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: کسانی که درخواست روادید داده اند و قبل از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ رد شده، باید درخواست دوباره بدهند و هزینه‌های آن را پرداخت کنند.

او افزود: اما کسانی که در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ یا پس از آن درخواستشان رد شده، می‌توانند دادخواست بررسی مجدد را بدون نیاز به درخواست مجدد یا پرداخت هزینه‌های اضافی ارائه دهند.

بنا به گزارش رویترز، براساس داده‌های وزارتخارجه آمریکا، پس از تأیید دستور ممنوعیت سفر دولت ترامپ در دیوان عالی آمریکا، از دسامبر سال ۲۰۱۷ از ورود حدود ۴۰۰۰۰ نفر به این کشور جلوگیری شده است. از اولین اقدامات دولت دونالد ترامپ اعمال ممنوعیت ورود به خاک آمریکا برای اتباع کشور‌های عمدتا آفریقایی و مسلمان از جمله میانمار، اریتره، ایران، قرقیزستان، لیبی، نیجریه، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، تانزانیا، ونزوئلا و یمن بود.

جو بایدن در اقدامی متقابل در اولین روز ریاست جمهوری خود با لغو دستور ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود به آمریکا، آن را لکه ننگی بر وجدان ملی آمریکا توصیف کرد.