دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: توانمند شدن مقاومت باعث نگرانی شدید صهیونیستها شده است، آمریکا مانند گذشته قدرتمند نیست به این دلیل که رو به افول است

به گزارش مرور نیوز به نقل از العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شیخ احمد الزین که در بیروت برگزار شد، تأکید کرد که شیخ احمد الزین از سمبل‌های وحدت اسلامی است.

سید حسن نصرالله بیان کرد که حقانیت مساله فلسطین موضوعی آشکار و غیرقابل بحث است، محور صهیونیستی آمریکایی هنوز آرزوی تحقق طرح از نیل تا فرات را دارد.

نصرالله یادآور شد: هر شخصی که منصف باشد باید با ایران اسلامی بایستد، پس از گذشت ۱۰ سال از رویدادهای سوریه واقعیت‌های این جنگ جهانی علیه مردم سوریه روز به روز بیشتر آشکار می‌شود.

سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ یمن گفت: جنگ علیه یمن ارتباطی به اهل سنت یا شیعیان ندارد بلکه به خاطر تحقق اهداف و توطئه‌های آمریکا در منطقه انجام شد، نوعی جنگ تبلیغاتی و سیاسی جدید علیه مردم مظلوم یمن وجود دارد به این مضمون که ائتلاف متجاوز صلح می‌خواهد اما انصارالله آن را رد می‌کند، انصارالله خواستار آتش بس و رفع محاصره مردم یمن به طور همزمان است.

سید حسن نصرالله افزود: «به یمنی‌ها می‌گویند بیایید آتش بس کنیم اما فرودگاه و بنادر همچنان بسته خواهد ماند و هیچ چیزی به یمن وارد نمی‌شود و سپس وارد مذاکره سیاسی خواهیم شد که بر اساس آن، باقی مشکلات حل خواهد شد. این نیرنگی بزرگ است. حتی کودکان یمنی نیز فریب این نیرنگ بزرگ را نمی‌خورند و من به آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌گویم که شما در حال تلف کردن وقت هستید».

وی در ادامه سخنرانی خود خاطرنشان کرد که «یمنی‌ها امروز و در هفتمین سالگرد تجاوز به این کشور، در موضع پیشروی قرار دارند. استقامت یمنی‌ها طی شش سال،‌ درس‌ها، عبرت‌ها و تجربه‌های زیادی برای لبنان، فلسطین و تمام مستضعفین جهان به همراه داشت».

وی خاطرنشان کرد: آخرین سلاحی که برای محور صهیونیستی آمریکایی باقی مانده، ایجاد فتنه در منطقه و دادن رنگ و بوی طایفه‌ای به جنگهایی است که در آن جریان دارد.

سید حسن نصرالله یادآور شد که آمریکا نمی‌تواند قرارداد قرن را مانند آنچه ترامپ می‌خواست، محقق کند چرا که این طرح مرده است.

نصرالله در این خصوص گفت: «ترامپ آمد تا معامله قرن را بر فلسطینیان تحمیل کند اما دیگر این اصطلاح شنیده نمی‌شود چون فلسطینیان صبر و استقامت کردند. این توطئه به دلیل استقامت فلسطینیان شکست خورد و یکی از ضلع‌های آن که دونالد ترامپ بود نیز سقوط کرد. ضلع دوم معامله قرن نیز نتانیاهو است که در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و مشخص نیست که بتواند کابینه خود را در سرزمین‌های اشغالی تشکیل دهد».

آمریکا مانند گذشته قدرتمند نیست

وی تصریح کرد: توانمند شدن مقاومت باعث نگرانی شدید صهیونیستها شده است، آمریکا مانند گذشته قدرتمند نیست به این دلیل که رو به افول است و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید فرمودند، رژیم صهیونیستی نیز مانند اربابش آمریکا در مسیر افول و فروپاشی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «انتخابات،‌ بحران رهبری در رژیم صهیونیستی و همچنین پراکندگی و گسستگی در کنست (پارلمان) را نشان داد و این ضعفی است که رژیم صهیونیستی بر آن بنا نهاده شده است».

وی اضافه کرد: «مقاومت در راستای افزایش توانایی‌های خود کار می‌کند و دشمن اسرائیلی نگران محور مقاومت است. محور مقاومت طی ۱۰ سال گذشته با توجه به رویدادهایی که در لبنان، سوریه، عراق و محاصره شدید ایران روی داد، بدترین و خطرناک‌ترین مرحله تاریخ خود را رد کرد».

دبیرکل حزب‌الله لبنان به تحولات بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: «تحولات بین‌المللی مهمی روی داده و آشکار است که اولویت دولت کنونی آمریکا، چین و روسیه شده است».

وی افزود: «چیزی که ایران به ترامپ تحت فشار حداکثری نداد امروز و در آستانه پایان مرحله محاصره هرگز نخواهد داد».