وزارت کشور تونس از استعفای «عبدالرحمن بلحاج» مدیر کل امنیت ملی این کشور که سال قبل به دنبال حمله خونین علیه اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهوری تعیین شده بود، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت کشور تونس در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالرحمن بلحاج مدیر کل امنیت ملی بنا به دلایل شخصی از سمت خود استعفا کرد.

مدیر کل امنیت ملی در تونس بالاترین منصب وزارت کشور پس از وزیر است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت کشور تونس اشاره ای نشده است که چه کسی جانشین بلحاج خواهد شد.

در دسامبر سال 2015، «الحبیب الصید» نخست وزیر سابق تونس تغییرات زیادی در وزارت کشور ایجاد کرد و بار دیگر اداره کل امنیت ملی که قبلا منحل شده بود، احیا و بلحاج را مدیر کل امنیت ملی تعیین کرد.

این تغییرات پس از گذشت یک هفته از کشته شدن 12 نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری در حمله خونین 24 نوامبر 2015 که توسط داعش رخ داد، اعمال شد.

پیش از این نیز داعش در سال 2015 طی دو حمله که یکی موزه ای در شمال شرقی تونس و دیگری هتلی در سوسه (مرکز تونس) را هدف قرار داد یک نیروی پلیس و 59 گردشگر خارجی را به قتل رساند.

بر اساس این گزارش، از زمان تعیین بلحاج به عنوان مدیر کل امنیت ملی تونس این کشور تاکنون شاهد حملات خونین نبوده است و تنها یک مورد در تاریخ 7 مارس در شهر «بن قردان» واقع در مرز لیبی رخ داد که گروه‌های افراطی با اجرای این حملات قصد داشتند «امارت داعشی» در این شهر ایجاد کنند و طی آن 13 نیروی امنیتی و هفت غیر نظامی کشته شدند.