براساس برخی منابع رسمی آمریکا قصد دارد لیست تحریم‌ها علیه مسکو را افزایش دهد.

به گزارش مرور نیوز، علی‌رغم ادعای مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه به دنبال تنش‌زایی بیشتر با روسیه نیستند، اما منابع مطلع می‌گویند واشنگتن قصد دارد لیست تحریم‌ها علیه مسکو را افزایش دهد.

وبگاه «بلومبرگ» شامگاه شنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دقت در حال بررسی واکنش روسیه به تحریم‌های جدید این کشور است.

این منابع - که نام یا سمت‌شان فاش نشد - به این رسانه گفتند، اگر روسیه دست از «فعالیت‌های شرورانه» خود برندارد، کاخ سفید نیز تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال می‌کند.

بر اساس این گزارش، از جمله اقداماتی که در کاخ سفید مورد بحث قرار گرفته، تمدید و گسترش محدودیت‌ها برای خرید سهام‌های دولت روسیه توسط مؤسسات مالی آمریکایی است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، از ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱، بانک‌ها و مؤسسات مالی آمریکایی نمی‌توانند سهام‌ها و اوراق قرضه پرسود روسی را در زمان عرضه اولیه آنها خریداری کنند ولی هنوز می‌توانند آنها را به صورت دست دوم تحت مالکیت بگیرند.

روز گذشته وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو ۸ مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌دهد و از فعالیت موسسات غیرانتفاعی و صندوق‌های آمریکایی در روسیه که در امور داخلی دخالت می‌کنند جلوگیری می‌شود.

پیش از این، سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه رئیس‌جمهور روسیه در حال بررسی پاسخ‌هایی به تحریم‌های جدید آمریکاست، گفت که او فعلا قصد ندارد در نشست آب‌وهوایی به ریاست واشنگتن شرکت کند.