وزارت دفاع آمریکا در گزارشی بیان کرد: القاعده همچنان تهدیدی علیه نظامیان آمریکایی و ناتو است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که به کنگره این کشور ارائه شد، این ادعا را مطرح می‌کند که القاعده از طریق رابطه با طالبان ، همچنان تهدیدی علیه نظامیان آمریکایی و ناتو مستقر در افغانستان به شمار می‌آید.

با این حال، در این گزارش، ادعا می‌شود که به رغم توانایی برای حمله به نظامیان آمریکایی، القاعده در مقایسه با گذشته، بسیار ضعیف شده و تمرکز آنها بیشتر روی بقای خودشان است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته، «فرانک مک کنزی» فرمانده واحد تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا) مدعی شد که ارتش افغانستان بدون حمایت آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد.

مک‌کنزی با اشاره به اینکه بعد از این، انجام عملیات هوایی در افغانستان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساده نخواهد بود، افزود: با این حال، آمریکا قصد دارد نفوذ نظامی و توانایی انجام حملات هوایی در افغانستان را پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور حفظ کند. راهبرد آمریکا در کوتاه مدت آوردن منابع اضافی برای پشتیبانی از خروج ایمن نیروهای نظامی از افغانستان خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنها یک هفته تا آغاز عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان زمان باقی است. مک‌کنزی همچنین تاکید کرد که برنامه‌ریزهای نظامی در حال جستجوی راه‌هایی برای ادامه کار در افغانستان هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که همه نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج خواهند شد.