وزیر دفاع ترکیه گفت: طی دو عملیات پنجه رعد و پنجه صاعقه که از ۲۳ آوریل گذشته علیه عناصر حزب کارگران کردستان در شمال عراق آغاز شد؛ ۶۸ عضو پ.ک.ک کشته شدند و مجموع کشته‌های آنها در سوریه و عراق از ژانویه گذشته به ۹۵۳ نفر می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ، امروز چهارشنبه (۵ می) گفت که کشورش به مرزهای کشورهای همسایه و حاکمیت آنها احترام می‌گذارذ و دلیل حضورش در عراق ، مبارزه با سازمان‌های تروریستی است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی طی سخنانی در مرکز فرماندهی دریایی «گولچوک» تصریح کرد: «تنها هدف ما مبارزه با تروریسم است. همه باید بدانند که دلیل حضور ما در شمال عراق - منطقه کردستان - به دلیل لانه‌سازی تروریست‌ها در این منطقه است. ما به مرزها و حاکمیت همسایگانمان به ویژه کشور دوست و برادر عراق احترام می‌گذاریم و کسی نباید در این امر شک کند.»

آکار ادعا کرد که ترکیه غیر از مقابله و نابودی تروریست‌هایی که شهروندان ترک را از چهل سال پیش تاکنون هدف قرار می‌دهند، هدف دیگری را در سوریه و عراق دنبال نمی‌کند.

وی در ادامه گفت که طی دو عملیات پنجه رعد و پنجه صاعقه که از ۲۳ آوریل گذشته علیه عناصر حزب کارگران کردستان در شمال عراق آغاز شد؛ ۶۸ عضو پ.ک.ک کشته شدند و مجموع کشته‌های آنها در سوریه و عراق از ژانویه گذشته به ۹۵۳ نفر می‌رسد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌.ک‌.ک که طی چهار دهه گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌.ک‌.ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.