بروکسل در بیانیه‌ای بدون اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری این اعتراضات و به خشونت کشیده شدن آن توسط نیروهای پلیس این رژیم، «پاسخگو دانستن خاطیان در میان همه طرف‌ها» را خواستار شده و این درگیری‌ها را محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز،‌ اتحادیه اروپا روز شنبه درگیری‌ میان پلیس رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌های معترض در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه خبری «آرتی‌ای»، بروکسل در بیانیه‌ای بدون اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری این اعتراضات و به خشونت کشیده شدن آن توسط نیروهای پلیس این رژیم، «پاسخگو دانستن خاطیان در میان همه طرف‌ها» را خواستار شده و این درگیری‌ها را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا از مقامات می‌خواهد فوراً در راستای تنش‌زدایی در اورشلیم (قدس اشغالی) اقدام کنند».

اتحادیه اروپا تأکید کرد: «باید از اقدامات تحریک‌آمیز اطراف کوه معبد یا حرم شریف اجتناب شود و به وضعیت تعریف شده فعلی احترام گذاشته شود».

این بیانیه می‌افزاید: «رهبران سیاسی، مذهبی و جوامع مختلف از تمامی طرف‌ها باید خویشتن‌داری و مسئولیت‌پذیری نشان داده و تمام تلاش خود را برای آرام کردن این اوضاع ناپایدار به کار گیرند».

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) همزمان با روز جهانی قدس، دو جوان فلسطینی را در اردوگاه «سالم» واقع در غرب جنین به شهادت رساندند.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی و تعرض به نمازگزاران در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن‌کنندگان در محله «شیخ جراح» قدس حدود ۲۰۵ نفرزخمی شدند.

علاوه بر اتحادیه اروپا، «تور وینسلاند» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا (خاورمیانه) در واکنش به حوادث قدس اشغالی در حساب توئیتری خود نوشت: «همگان را به رفتار مسئولانه و حفظ آرامش دعوت می‌کنم»