حزب الله عراق با انتشار بیانیه ای با بیان اینکه ملت عراق را در جریان این حقایق قرار خواهند داد، اعلام کرد: این توطئه در سفارتخانه‌های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی شده است. این کشور استعمارگر و همه ابرقدرت‌ها باید هزینه این اقدام را بدهند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از العهد، دفتر سیاسی جنبش حزب الله عراق درباره حوادث اخیر در برابر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های شرور و تخریبگر، بار‌ها تلاش کردند که از مسیر تحریک گروه‌های فریب خورده، منحرف و فتنه‌گر، امنیت و ثبات ما را بر هم زنند. این گروه‌ها تلاش می‌کنند مردم عراق را وارد درگیری داخلی کنند و رخداد‌های کربلا هم حاصل درگیری و رقابت و تسویه حساب میان گروه‌های توطئه‌گر و گروه‌هایی است که جوانان عراق را به کام مرگ می‌کشانند.

بر اساس این بیانیه، هدف این گروهها، بهره برداری از خون این افراد برای اهداف پلیدشان است، زیرا به این نتیجه قطعی رسیدند که احزاب دست پروده آنان، در تغییر معادله انتخابات آتی، شکست خورده‌اند. این گروه‌ها درک کردند که رسوایی بزرگ انتخاباتی در انتظارشان است و برای تخریب انتخابات و ایجاد هرج‌ومرج، تحرکاتی انجام می‌دهند تا بتوانند مانع برگزاری آن شوند.

حزب الله عراق تاکید کرد: حمله به دفاتر بعثه حج و زیارت ایران که در راستای تسهیل زیارت عتبات فعالیت می‌کند و آتش زدن پرچمی که لفظ جلاله خداوند را در خود داشت، گروه‌هایی را رسوا می‌کند که در پس آن قرار دارند. این گروهها، مقدس بودن شهر کربلا را در نظر نگرفتند و تلاش کردند که آن را به سمت هرج‌ومرج و تخریب سوق دهند، ولی فراموش کردند که فرزندان غیور عراق آماده دفاع از شهر و مقدسات خود هستند.

بر اساس این بیانیه، این جوان‌ها آمادگی دارند تمام کسانی را نابود کنند که در پی فتنه‌افروزی و خرابکاری در استانه‌ای مرکزی و جنوبی هستند و دشمنان نیز نباید خیال کنند که ما از آنچه انجام می‌دهند، غافل هستیم.

حزب الله عراق با بیان اینکه ملت عراق را در جریان این حقایق قرار خواهند داد، اعلام کرد: این توطئه در سفارتخانه‌های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی شده است. این کشور استعمارگر و همه ابرقدرت‌ها باید هزینه این اقدام را بدهند.