فرمانده تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق با اشاره به حمله آمریکا بیان کرد: این حمله با بمبی به وزن یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم با چندین پهپاد و جنگنده از سوی نیروهای آمریکایی صورت گرفت و بیش از یک مقر هدف قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، «احمد المکصوصی» فرمانده تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق که مقر نیروهای تحت فرمانش در حمله بامداد روز گذشته آمریکا به غرب استان الانبار، هدف قرار گرفت، از اعزام یک کمیته از سوی دولت عراق به مقرهای هدف قرار گرفته شده از سوی آمریکا خبر داد.

به نوشته کانال تلگرامی «المعلومه»، وی گفت: دولت یک کمیته برای بررسی و بازدید از حمله آمریکا به غرب استان الانبار اعزام کرد.  نیروهای الحشد الشعبی که هدف قرار گرفته‌اند در داخل مرزهای عراق و در مسافت ۱۳ کیلومتری مرز با سوریه مستقر بودند. این نیروها هیچ زرادخانه تسلیحاتی یا درگیری و اصطکاکی با نیروهای خارجی نداشتند.

المکصوصی توضیح داد: این حمله با بمبی به وزن یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم با چندین پهپاد و جنگنده از سوی نیروهای آمریکایی صورت گرفت و بیش از یک مقر هدف قرار گرفت.

این فرمانده الحشد الشعبی از سازمان ملل و سازمانهای حقوق‌بشری خواست که این جنایت آمریکا را که واشنگتن به انجام آن، اعتراف کرده، محکوم کنند.

سازمان الحشد الشعبی عراق، دیروز طی بیانیه‌ای درباره جزئیات این حمله اعلام کرد: «در ساعت دو بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند».

بنا بر این بیانیه، «این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظیفه عادی خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این نیروها تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیروهای خارجی در کشور عراق نبودند. همان‌طور که سازمان الحشد الشعبی بارها و بارها بر این امر تاکید کرده است».

بامداد دیروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».