سرویس بین الملل- رئیس جمهور روسیه در پی ترور سفیر این کشور در آنکارا، دستور تقویت تدابیر امنیتی نمایندگی های سیاسی و دیپلمات های روسی را در خارج صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های روسیه، ولادیمیر پوتین در دیدار با سران و مقام های ارشد سازمان های اطلاعاتی روسیه این دستور را صادر کرد.

آندری گنادیوویچ کارلوف که از سال 2013 در ترکیه فعالیت کرد، عصر دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنری روسیه از نگاه ترک هدف گلوله یک تروریست که مامور سابق پلیس ترکیه معرفی شده است، قرار گرفت و جان باخت.

پایگاه خبری کاخ کرملین روز چهارشنبه به نقل از سخنان پوتین نوشت: سازمان های اطلاعاتی روسیه باید تدابیر بیشتری برای تامین امنیت مراکز دیپلماتیک و کارکنان آن در خارج بکار گیرند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین سازمان های اطلاعاتی این کشور را موظف به افزایش همکاری با سازمان های اطلاعاتی کشورهای دیگر در امر مبارزه با تروریسم کرد.

از سوی دیگر، گروهی از خبره ترین کارشناسان جنایی و سازمان های اطلاعاتی روسیه نیز برای تحقیق پیرامون ترور منجر به مرگ سفیر این کشور در ترکیه حضور دارند.

این گروه متشکل از 18 کارشناس اطلاعاتی، امنیتی، جنایی، وزارت خارجه و کمیته بازپرسی دادستانی روسیه است که پیرامون قتل کارلوف تحقیق می کند.