یک گروه از عناصر داعش امروز یکشنبه به یک ایست‌وبازرسی در منطقه «الطبعات» واقع در غرب الانبار عراق حمله کردند.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع مسئول در الانبار واقع در غرب عراق از حمله عناصر تروریستی داعش خبر داد.

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت که یک گروه از عناصر داعش امروز یکشنبه به یک ایست‌وبازرسی در منطقه «الطبعات» واقع در غرب الانبار حمله کردند.

این منبع خبر داد که در پی حمله عناصر داعش، سه سرباز از لشکر نخست ارتش عراق کشته شدند.

وی که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد، پس از حمله، نیروهای امنیتی، محل حادثه را محاصره و عملیات تعقیب و تفتیش را آغاز کردند.

این منبع گفت که عناصر داعش پس از این حمله به محل نامشخصی فرار کردند و تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای برای جلوگیری از چنین حملاتی، صورت گرفت.

در همین ارتباط، عناصر داعش 12 تیر ماه گذشته با حمله به سد حدیثه در 10 کیلومتری روستای السکران در غرب الانبار باعث شهادت 4 نفر شدند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای سازمان الحشد الشعبی به همراه سایر نیروهای امنیتی عراق در حال مبارزه با عناصر داعش هستند.

در کنار مبارزه این نیروها با داعش، جنگنده‌های آمریکایی به مواضع حشد الشعبی در الانبار حمله کردند؛ اقدامی که در حمایت آشکار از عناصر داعش است.

پس از این حملات، «علی الموسوی» فرمانده تیپ 39 سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که «نیروهای الحشد الشعبی به نیروهای آمریکایی فرصت نخواهند داد که مناطق مرزی عراق با سایر کشورها را به مراکز پرورش تروریست یا بر هم زدن امنیت در این کشور تبدیل کنند».

این فرمانده الحشد تصریح کرد، آمریکا در پی ایجاد هرج‌ومرج در عراق و بازگرداندن این کشور به عقب است؛ به ویژه اینکه نیروهای این کشور در صحرای اردن مستقر شده‌اند.

الموسوی تأکید کرد، الحشد الشعبی تمامی ابزارهای امنیتی، دفاعی، اطلاعاتی و شناسایی را برای اطلاع از هرگونه تحرک گروههای تروریستی تحت حمایت آمریکا فعال کرده است.

درباره همکاری آمریکا با داعش، «قاسم الکریطی» از فرماندهان الحشد خبر داد که «دوربینهای حرارتی در صلاح الدین، نحوه هلی برن عناصر داعش در داخل خاک [عراق] توسط بالگردهای آمریکایی را ضبط کرده است».