رئیس جمهوری فیلیپین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل را که پیش از این خواستار انجام تحقیقی پیرامون اظهارات وی شده بود، 'احمق و بذله گو' خواند.

به گزارش مرور نیوز، 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین هفته گذشته در اظهاراتی پیرامون انجام چند قتل در زمانی که شهردار شهر 'داوائو' بوده، باعث شد 'زید راعد الحسین' کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات جنایی در مورد وی شود.
'دوترته' که از سال 1988 تا 2016 شهردار 'داوائو' بود در انتخابات ریاست جمهوری امسال بر سایر رقبای خود پیروز شد.
سیاست های داخلی 'دوترته' به ویژه در مورد نوع مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر باعث انتقادات گسترده از سوی کشورهای غربی نسبت به این قبیل سیاست هایی شده است که 'دوترته' انجام آن را عاملی برای توسعه این کشور می داند و بر انجام آنها اصرار دارد.
به نوشته روز جمعه تارنمای روزنمه 'فیل استار'، رئیس جمهور فیلیپین در مورد کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: این فرد (زید) یا دیوانه و یا بذله گو است. شما مقامات سازمان ملل در آنجا راحت نشسته اید، ما حقوق شما را پرداخت می کنیم. شما احمق ها، به من نگویید باید چه اقدامی انجام دهم. چه کسی این حق را به شما داده است؟
رودریگو دوترته که کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل را مورد انتقاد قرار می داد، در سخنانی گفت: خفه شوید، چون عقل شما کار نمی کند. به مدرسه بازگردید. شما سازمان مللی ها، دپیلماسی نمی دانید. شما نمی دانید که به عنوان کارمند سازمان ملل باید چگونه رفتار کنید. با من اینگونه صحبت نکنید.
رئیس جمهوری فیلیپین پیش از این با این عنوان که سازمان ملل به دلیل تعلل در پاسخ به بحران ها 'بی فایده' است، تهدید به خروج فیلیپین از سازمان ملل کرده بود.