کره شمالی اعلام کرد که برای مقابله با تحریم های سرسختانه شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های یکجانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی آماده جنگ می شود.

به گزارش مرور نیوز، پس از دو آزمایش اتمی در ماه های ژانویه و سپتامبر سال جاری از سوی کره شمالی، شورای امنیت با صدور قطعنامه هایی تحریم های گسترده ای علیه فعالیت های اقتصادی و تجاری این کشور در نظر گرفت که این موضوع شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی برای این کشور رقم خواهد زد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای آورده است، تحریم هایی که شورای امنیت علیه این کشور در نظر گرفته به مثابه اعلام جنگ علیه پیونگ یانگ است.
در این بیانیه که خبرگزاری کره شمالی امروز (جمعه) منتشر کرده، تاکید شده است که در قطعنامه های شورای امنیت هیچ ساختار حقوقی و مکانیسمی که بتواند از جنگ در شبه جزیره کره جلوگیری کند، سخنی به میان نیامده است.
کره شمالی تصریح کرده است که به همین دلیل هر آن احتمال می رود که درگیری مسلحانه ای در شبه جزیره کره به دلیل این تحریم ها شروع شود و این در حالیست که در قطعنامه های شورای امنیت موردی برای تغییر این شرایط دیده نمی شود.
در بیانیه تاکید شده است؛ کشورهای دیگری که در پیروی از آمریکا قطعنامه تحریم ها را تصویب کرده اند در واقع مسئول پیامدهای آن هم خواهند بود.
قطعنامه ای که در 30 نوامبر (10 آذر) امسال منتشر شد، به شدت بخش های معدنی از جمله صادرات زغال سنگ کره شمالی را هدف قرار داده است که این موضوع درآمد ارزی این کشور را از صادرات زغال سنگ در سال آینده میلادی تا ۴۰۰ میلیون دلار کاهش خواهد داد.
وزارت امور خارجه کره شمالی این قطعنامه را یک سند جنایتکارانه بدون هر گونه ماهیت حقوقی توصیف کرده است که تصویب آن نقض حق حاکمیت کره شمالی به حساب می آید.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که آزمایش هسته ای توسط کره شمالی حق این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای هسته ای و تسلیحاتی آمریکا و دیگر نیروهای خصم است.
کره شمالی علاوه بر انجام دو آزمایش هسته ای در سال جاری میلادی، در سالهای 2006، 2009 و 2013 نیز دست به انجام آزمایش هسته ای زده است.