نیروهای حشد شعبی مواضع داعشی ها در صلاح‌الدین را هدف قرار دادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از الفرات نیوز، سلسله عملیات‌های ضد تروریستی نیروهای حشد شعبی در نقاط مختلف عراق همچنان ادامه دارد. نیروهای حشد شعبی مواضع داعشی ها در صلاح‌الدین را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای حشد شعبی عراق در جریان عملیات مذکور موفق شدند چندین مخفیگاه متعلق به عناصر تروریستی داعش در صلاح الدین را کشف و آنها را منهدم سازند. در این عملیات، شماری از عناصر تروریستی نیز بازداشت شدند.

این در حالی است که روز گذشته نیز نیروهای حشد شعبی عملیات گسترده‌ای را در طارمیه واقع در بغداد انجام دادند. نیروهای حشد شعبی در جریان عملیات مذکور موفق شدند شماری از عناصر تکفیری را شناسایی کرده و آنها را به هلاکت برسانند. این در حالی است که دو عنصر تکفیری نیز توسط حشد شعبی بازداشت شدند.

طی دو هفته اخیر منطقه «الطارمیه» بغداد شاهد فعالیت برخی از عناصر تروریستی بوده است. در همین ارتباط، چند روز پیش شماری از رزمندگان تیپ ۱۲ سازمان «حشد شعبی» بر اثر کمین تروریستی داعش در الطارمیه به شهادت رسیدند.

تروریست‌های تکفیری پیش از آغاز تحرکات نظامی و امنیتی خود در طارمیه تمام تلاش خود را به کار بستند تا طارمیه را به کانونی برای شکل گیری خشونت‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای تبدیل کنند. در واقع، هدف اصلی و اساسی تکفیری‌ها این بود که عشایر و قبایل متعدد در طارمیه را به جان یکدیگر بیندازند و در این منطقه هرج و مرج فرقه‌ای ایجاد کنند. با این حال، موقعیت جغرافیایی این منطقه موجب شد تا تکفیری‌ها از آن برای احیای فعالیت‌های تروریستی خود بهره برداری کنند.

آخرین گزارش‌های میدانی از طارمیه حاکی از آن است که هسته‌های پنهان تکفیری‌های داعش به شدت در این منطقه فعال شده‌اند، به گونه‌ای که اهالی طارمیه از اقدامات آنها در تنگنا و مضیقه قرار گرفته‌اند. اهالی منطقه طارمیه می‌گویند که تکفیری‌ها بر زندگی سیاسی، اقتصادی و اداری آنها در این منطقه سیطره یافته‌اند.