خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد کره شمالی دو موشک بالستیک از امتداد سواحل شرقی شلیک کرد.

به گزارش مرور نیوز، ساعاتی پس از آن که خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «یپونگ‌یانگ»، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو موشک بالستیک از سایتی در مرکز کره شمالی به سمت آب‌های ساحل شرقی شبه‌جزیره کره در بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی پرواز کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در حال تحلیل جزئیات شلیک‌های امروز کره شمالی هستند.

از طرف دیگر، گارد ساحلی ژاپن تأیید کرد که هر دو موشک در خارج از منطقه منحصراً اقتصادی ژاپن در آب‌های بین ژاپن و شبه‌جزیره کره فرود آمده است و هیچ کشتی یا هواپیمایی در نتیجه فرود این موشک آسیب ندیده است.

آسوشیتدپرس گزارش کرده است که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته است که ««وانگ یی» وزیر خارجه چین برای برگزاری نشست‌هایی با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور برای بحث درباره دیپلماسی به بن بست خورده با کره شمالی به سئول سفر کرده است.

صبح امروز، خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد که با گذشت سه روز از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های کروز کره شمالی، پیونگ یانگ یک پرتابه ناشناس را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه هفته جاری (۲۲ شهریور ماه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری (۲۰ و ۲۱ شهریور ماه) انجام داده است که موشک‌ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده‌اند.

در پی انتشار این خبر، روز گذشته (سه‌شنبه)، منابع آگاه اعلام کردند که کره جنوبی و ایالات متحده هنوز اطلاعات دقیقی درباره جدیدترین آزمایشات موشک کروز کره شمالی از جمله محل پرتاب و محل برخورد آن‌ها به دست نیاوردند.

طبق گزارش یونهاپ، موشک‌های تازه آزمایش‌ شده کره شمالی ظاهراً در ارتفاع حدود ۱۰۰ متری پرواز کرده‌اند و سامانه‌های کنونی دفاع هوایی برای واکنش نشان دادن به موشک‌های بالستیک که در ارتفاع بالاتری در مقایسه با موشک‌های کروز پرواز می‌کنند، طراحی شده است.