وقوع دو انفجار در اردوگاه متعلق به هیئت صلحبان سازمان ملل متحد در مالی خساراتی به بار آورد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو انفجار روز یکشنبه در اردوگاه متعلق به هیئت صلحبان سازمان ملل متحد در مالی (مینوسما) واقع در منطقه گائو در شمال مالی روی داد و خساراتی به بار آورد.

ارتش فرانسه که در مالی حضور دارد خبر این انفجار‌ها را تایید کرد، اما به علت یا منشاء این انفجار‌ها اشاره‌ای نکرد. این انفجار‌های شدید حدود ساعت شش صبح یکشنبه در اردوگاه اتفاق افتاد و موجی از وحشت در میان نظامیان مستقر در اردوگاه ایجاد کرد.

کار سازماندهی مجدد نیرو‌های نظامی فرانسه در خاک مالی به منظور پایان یافتن عملیات نظامی بارخان در این کشور ادامه دارد. در این طرح فرانسه قصد دارد نیرو‌های خود را از مناطق کیدال، تسالیت و تومبوکتو خارج کند و عمده نیرو‌های خود را در اطراف دو منطقه گائو و مناکا که نزدیک مرز کشور‌های نیجر و بورکینافاسو است، مستقر کند.

مالی از سال ۲۰۱۲ صحنه عملیات گروه‌های افراطی مرتبط با القاعده و داعش و همچنین دستخوش خشونت‌هایی است که توسط شبه نظامیان و راهزنان انجام می‌شود. حتی نیرو‌های ارتش مالی نیز به سوء استفاده و توسل به خشونت متهم هستند.

خشونتی که در سال ۲۰۱۲ در شمال مالی آغاز شد، به تدریج به مناطق مرکزی و سپس به بورکینافاسو و نیجر که در همسایگی مالی قرار دارند، گسترش یافت. به رغم استقرار نیرو‌های سازمان ملل، نیرو‌های فرانسوی و اتحادیه آفریقا، این خشونت‌ها و ناامنی‌ها تا کنون باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی و نظامی و آوارگی صد‌ها هزار نفر دیگر شده اند.

به دست گرفتن قدرت توسط ارتش مالی در پی کودتای سال ۲۰۲۰ نیز مارپیچ خشونت در این کشور را متوقف نکرده است.