یک تحلیلگر صهیونیست با برشمردن چند دلیل، درباره احتمال انفجار اوضاع امنیتی در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، «عاموس هرئیل» خبرنگار و تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» طی یادداشتی از چند عامل که ممکن است منجر به انفجار وضعیت امنیتی در کرانه باختری شود، پرده برداشت.

در این تحلیل آمده، عدم ثبات داخلی در تشکیلات خودگردان، «تمرد» در داخل اردوگاه‌های فلسطینی و افزایش برخوردها میان افراد وابسته به راستگراهای افراطی صهیونیست در تجمع‌های شهرک‌سازی و فلسطینی‌ها ممکن است منجر به افزایش فشارها و انفجار وضعیت شود.

هرئیل افزود، ترور سه فلسطینی در نابلس در هفته گذشته روزهای انتفاضه دوم را به یاد می‌آورد بویژه اینکه این عملیات در روز روشن انجام شد.

در ادامه این گزارش آمده، دست داشتن اعضای وابسته به فتح در عملیات تیراندازی در سالهای اخیر اتفاقی بسیار نادر است.

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی هفته گذشته با تیراندازی به سمت یک خودرو در نابلس سه جوان فلسطینی را که از اعضای «کتائب شهداء الأقصى» بودند به شهادت رسیدند.

در حالی که اعتراض و اعتصاب فلسطینی‌ها در کرانه باختری در واکنش به ترور سه جوان فلسطینی در نابلس ادامه داشت، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به عملیات ترور در کرانه باختری ادامه خواهند داد و آزادی عمل نظامی در این منطقه را برای خود حفظ خواهند کرد.

«یوعز هندل» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با رادیو «کان» مدعی شد، توافق «اسلو»  حق مصونیت به هیچ کسی نداده و ارتش رژیم صهیونیستی حق ورود به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان و اجرای عملیات در عمق آن را دارد.

هندل در ادامه هماهنگی امنیتی میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان را ستود و گفت، این موضوع در راستای منافع رژیم صهیونیستی بوده و هست. وی افزود، سه جوان فلسطینی که به شهادت رسیدند برای اجرای عملیات علیه اهداف اسرائیلی برنامه‌ریزی می‌کرده‌اند.