نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری برخی گمانه‌زنی‌ها را مبنی بر این که توافق حاصل از مذاکرات وین ضعیف‌تر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خواهد بود را رد کرد.

به گزارش مرور نیوز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: برخی تحلیل‌گران در انتظار برای احیای توافق هسته‌ای، ادعا می‌کنند توافق «ضعیف‌تر» خواهد بود. این صحت ندارد. ما شاهد برجام[توافق هسته‌ای] به شکل اصلی آن خواهیم بود که طبیعتا ضعیف‌تر از سال ۲۰۱۵[زمانی که توافق انجام شد] نخواهد بود.

اظهارات اولیانوف در این باره، هم‌زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای مطرح می‌شود. اخیرا نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده توافق در وین ضعیف تر از برجام ۲۰۱۵ خواهد بود و نمیتواند ایران را محدود کند.

هیات‌های مذاکره‌کننده در وین، در سطوح مختلف سیاسی، حقوقی و فنی در حال بررسی آخرین مراحل ترتیبات اجرایی توافقی هستند که بتواند توافق به دست آمده در سال ۲۰۱۵ را یک بار دیگر به اجرا درآورند؛ توافقی که در می ۲۰۱۸ با خروج یک جانبه آمریکا از آن و اجرا نشدن تعهدات از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی اجرایی نشد.