ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواسته است تا با وی دیدار و درباره پایان دادن به تهاجم روسیه به کشورش مذاکره کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از عربی ۲۱، زلنسکی در این سخنان با لحنی تمسخر آمیز ضمن دعوت برای مذاکره دو نفره، خطاب به پوتین گفت: "من گاز نمی‌گیرم".

وی خاطرنشان کرد که" نیازی ندارد پشت میز طویلی باشد که آنها را ۳۰ متر از هم جدا کند."

زلنسکی گفت: "ما به روسیه حمله نمی‌کنیم، برنامه‌ای برای حمله به آن نداریم. چه تضمینی وجود دارد؟ در مورد ناتو چطور؟ ما اعضای ناتو نیستیم، ما سلاح هسته‌ای نداریم."

وی خطاب به پوتین افزود: لطفا سرزمین ما را ترک کنید، اگر نمی‌خواهید همین الان بروید.

زلنسکی پوتین را به گفت و گوی مستقیم با خود دعوت کرد و گفت: "پشت میز مذاکره بنشین. من آزادم. می نشینم، اما نه مثل ماکرون و شولتز در فاصله ۳۰ متری. من همسایه شما هستم. لازم نیست ۳۰ متر فاصله داشته باشید."

نشستن پوتین با همتای فرانسوی خود، با فاصله بسیار دور روی میزی که چندین متر طول دارد قبلاً هم بحث‌هایی را در مورد اینکه آیا پوتین عمداً به ماکرون توهین کرده است یا خیر برانگیخته بود، در حالی که کرملین و همچنین کاخ ورسای توضیح دادند که دلیل این امر به اقدامات مرتبط با کرونا بازمی‌گردد.

زلنسکی در اشاره به این مساله با کنایه ادامه داد: "من گاز نمی‌گیرم، من یک آدم معمولی هستم، با من بنشین و حرف بزن، از چه می ترسی، ما کسی را تهدید نمی‌کنیم، تروریست نیستیم، بانک‌ها را نمی‌زنیم. ما زمین دیگران را تصرف نمی‌کنیم."

رئیس جمهور اوکراین که یک کمدین و مدیر تلویزیون و سینما بود همچنین خطاب به مادران روسی از آنها خواست تا فرزندان خود را از اوکراین بازگردانند و گفت: جای مردان جوان نباید سردخانه باشد.