به ادعای مقامات اوکراین، علی‌رغم وعده مسکو مبنی بر کاهش حملاتش در حاشیه‌های کی‌یف و شهر دیگری در شمال اوکراین، نیروهای روسیه این مناطق را بمباران کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که برای "افزایش اعتماد مشترک" در گفت‌وگوهای صلح، عملیات‌هایش در نزدیکی کی‌یف و شهر شمالی «چرنیهیف» را کاهش می‌دهد، ادعایی که اکنون مورد انتقاد مقامات اوکرانی قرار گرفته است.

ولیتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در پیامی ویدیویی به مقامات منطقه‌ای اتحادیه اروپا گفت: این (ادعای روسیه) صحت ندارد. تمام شب صدای آژیر و حملات موشکی شنیدیم؛ صدای انفجارهای مهیبی در شرق و شمال کی‌یف. نبرد شدیدی در آنجا در جریان است و تلفات زیاد به دنبال داشته و هنوز هم دارد.

در روز چهارشنبه در مناطقی از حومه کی‌یف - که نیروهای اوکراین در روزهای اخیر کنترل آن‌ها را بازپس‌ گرفتند - صدای بمباران شدیدی به گوش می‌رسید.

جنوب شرقی ایرپین (در حومه کی‌یف) شاهد گلوله‌باران و انفجارهای مکرر در زمین و آسمان بود. اوکراینی‌هایی که در حال تخلیه این منطقه بودند از گلوله‌باران در شمال ایرپین و  خود این منطقه خبر دادند.

این در حالیست که مقامات اوکراین و غرب هشدار داده بودند که وعده روسیه در گفت‌وگوهای سه‌شنبه در استانبول مبنی بر کاهش حملاتش در این مناطق، پوششی برای سازمان‌دهی مجدد نیروهای روسی‌ است که تا کنون نتوانسته‌اند کی‌یف را تصرف کنند.