گفته می شود که بعد از یک گفتگوی نه چندان خالی از اختلاف، وزیر خارجه آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته چنانچه جایگزینی برای توافق هسته ای با ایران سراغ دارد، آن را ارائه کند.

به گزارش مرور نیوز وبگاه آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست مدعی شده که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار روز یکشنبه خود با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از وی خواسته چنانچه گزینه جایگزینی برای توافق هسته ای با ایران و راهی برای ممانعت از افزایش غنی سازی این کشور سراغ دارد، آن را ارائه کند.

همچنین گفته می شود که مسئله ایران موضوع محوری دیدار طرفین بوده که اگرچه با هم اختلافاتی داشته اند، اما بحث شان به تنش کشیده نشده است.

آنطور که گفته می شود، بنت در پاسخ به بلینکن گفته است چنانچه ایران بداند آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم ها علیه این کشور را به سطح تحریم های ضدروسی می رسانند، از غنی سازی اورانیوم به سطح ۹۰ درصد اجتناب خواهد کرد.

وی همچنین مدعی شده است که توافق هسته ای راه حلی کوتاه مدت است که فقط برای چند سال چاره ساز خواهد بود حال آنکه میلیاردها دلار پول در اختیار ایران قرار می دهد که می تواند از آن برای فعالیت های منطقه ای و تسلیح گروه های وابسته به خود استفاده کند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که کارشناسان و مقام های کشورهای مختلف بارها تاکید کرده اند که هیچ جایگزین مناسبی برای برجام وجود ندارد.