سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همراه با هم پیمانانمان، ما به طور مساوی برای سناریوهایی، با و بدون بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک آماده می‌شویم، زیرا این وضعیت بسیار نامشخص است و در نهایت ما یک تصمیم خواهیم گرفت. ما تنها توافقی را امضاء خواهیم کرد که رئیس جمهور بایدن تشخیص دهد که به سود امنیت آمریکاست.

به گزارش مرور نیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود به سوالات خبرنگاران در حوزه سیاست خارجی پاسخ داد. خبرنگاری از پرایس پرسید: درباره موضوع ایران، آیا اطلاعات تازه‌ای از مذاکرات وین دارید؟

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: من اطلاعات تازه‌ای فراتر از آنچه آخرین بار از من در این باره یک یا دو روز پیش پرسیدید در اختیار ندارم. همان طور که می‌دانید ما در ماه‌های گذشته پیشرفت چشمگیری در مذاکرات داشته ایم، اما رسیدن به توافق نامشخص است. اختلاف‌هایی وجود دارد که باقی مانده است. ما همچنان فعالانه پیگیر حل و فصل مسائل باقی مانده هستیم، زیرا همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، مزیت‌های منع گسترش تسلیحات اتمی را برای ما به ارمغان خواهد آورد که بسیار به سود امنیت ملی ماست.

وی افزود: در بالاترین سطح، اجرای دوباره برنامه جامع اقدام مشترک، محدودیت‌هایی را بر برنامه هسته‌ای ایران برقرار خواهد کرد و محدودیت‌هایی قابل راستی‌آزمایی و دائمی را دوباره بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال خواهد کرد. این ابزاری خواهد بود که از طریق آن، این اطمینان حاصل خواهد شد که تعهد رئیس جمهور بایدن مبنی بر اینکه ایران هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد، تضمین شود.

پرایس گفت: همراه با هم پیمانانمان، ما به طور مساوی برای سناریوهایی، با و بدون بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک آماده می‌شویم، زیرا این وضعیت بسیار نامشخص است و در نهایت ما یک تصمیم خواهیم گرفت. ما تنها توافقی را امضاء خواهیم کرد که رئیس جمهور بایدن تشخیص دهد که به سود امنیت آمریکاست.