آمریکا پس از دو ماه کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹، بار دیگر با افزایش موارد این بیماری روبرو شده است و کارشناسان هشدار داده‌اند که موج پیش رو که توسط نوع فرعی امیکرون موسوم به BA۲ رخ داد و ۳۰ درصد مسری‌تر از امیکرون اولیه است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، هفته‌های پایانی سال تحصیلی ایالات متحده بار دیگر با شیوع کووید-۱۹ مختل شده است و دانشگاه‌ها استفاده از ماسک صورت در کلاس درس را اجباری کرده‌اند همچنین پس از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در آمریکا،  کلاس‌های درس حضوری به کلاس‌های آنلاین تغییر کرده‌اند و تجمعات بزرگ در پاسخ به افزایش عفونت‌های کرونا کاهش پیدا کرده است.

آمریکا پس از دو ماه کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹، بار دیگر با افزایش موارد این بیماری روبرو شده است.  کارشناسان هشدار داده‌اند که موج پیش رو که توسط نوع فرعی امیکرون موسوم به BA۲ رخ داد و ۳۰ درصد مسری‌تر از امیکرون اولیه است به زودی سراسر کشور را در بر خواهد گرفت.

کالج‌های واشنگتن، نیویورک، پنسیلوانیا، ماساچوست، کانکتیکات و تگزاس مجدداً مجموعه‌ای از اقدامات ضد ویروسی را اعمال کرده‌اند و دانشگاه هاروارد در بحبوحه افزایش موارد ابتلا در پایتخت به سمت آموزش آنلاین تغییر رویکرد داده است.

در حال حاضر، منطقه شمال شرقی آمریکا بیش از ۹۰ درصد از موارد جدید ابتلا به شاخه فرعی امیکرون را تشکیل می‌دهد که این رقم در سطح کشوری، ۸۶ درصد است.