سرویس بین الملل- رئیس جمهور آمریکا گفت: مفهوم نژاد در کشورمان فقط یک مقوله ژنتیک نیست، بلکه یک امر فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، باراک اوباما در  گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» با اذعان به وجود تبعیض در کشورش گفت: رویدادهای مهمی روی دادند و به ما یادآوری کردند که تنش های مربوط به نژاد و تبعیض همچنان در آمریکا وجود دارد.

اوباما کشور گفت: من خیلی زود متوجه شدم اصل تجربه یک آمریکایی آفریقایی تبار این است که ما افرادی دو رگه هستیم. مفهوم نژاد در آمریکا فقط یک مقوله ژنتیک نیست، بلکه یک مقوله فرهنگی است، مقوله نژاد در آمریکا به مردمی مربوط می شود که نگاهی متفاوت با جریان اصلی جامعه دارند و برای دهه ها از تبعیض رنج بردند. 

اوباما در پاسخ به اینکه چرا روابط بین نژادها در آمریکا وخیم شده است، گفت: علت این است که رویدادهای مهمی رخ دادند و به ما یادآوری کردند که تنش های مربوط به نژاد و تبعیض همچنان وجود دارد. چیزی که من همیشه به افراد جوان یادآوری می کنم این است که پیشرفت های زیادی وجود داشته است و شما وقتی تبعیض را می بینید متعجب می شوید. سی سال پیش مشاهده کردن تبعیض باعث تعجب نمی شد. اینکه امروز جوانان آمریکایی آفریقایی تبار احساس درد و رنج می کنند و متعجب می شوند نشان می دهد که ما پیشرفت داشته ایم.