دبیر کل سازمان ملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد رژیم اشغالگر قدس در سال گذشته مسئول کشته شدن ۷۸ کودک فلسطینی است.

 

 

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، آنتونیو گوترش در گزارش سالانه خود فاش کرد که اسرائیل در سال ۲۰۲۱ مسئول کشته شدن ۷۸ کودک و معلولیت ۹۸۲ کودک دیگر در اراضی اشغالی فلسطین است.

در گزارش سازمان ملل درباره «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» که دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه آن را صادر کرد، آمده است که نزدیک به ۱۹ هزار کودک در سال ۲۰۲۱ در ۲۱ کشور از جمله در ۴ کشور عربی متحمل صدمات و نقض‌های شدید شده اند.

در این گزارش آمده است در سال ۲۰۲۱ حداقل پنج هزار و ۲۴۲ نوجوان دختر و سیزده هزار و ۶۶۳ نوجوان پسر در ۲۱ کشور از جمله ۴ کشور عربی سوریه، یمن، سومالی و فلسطین از قربانیان «نقض شدید» حقوق کودکان در جهان بوده‌اند.

گوترش در گزارش خود تایید کرد نظامیان اشغالگر اسرائیل در سال ۲۰۲۱ مسئول قتل ۷۸ کودک و معلولیت ۹۸۲ تن دیگر در اراضی اشغالی فلسطین هستند.

دبیر کل سازمان ملل در این گزارش هشدار داد اگر در سال ۲۰۲۲ نیز آمار به همین منوال باشد اسرائیل در ضمیمه گزارش آینده این سازمان در «فهرست ننگ» جای خواهد گرفت.

سازمان ملل در سال ۲۰۰۲ اعلام کرد که «فهرست ننگ» یا «لیست سیاه» شامل سازمان‌ها و کشور‌هایی می‌شود که حقوق کودکان را در مناطق درگیری در جهان نقض می‌کنند و اسامی آنان از طریق فهرست صادره در گزارش سالانه سازمان ملل درباره «کودکان و درگیری‌های مسلحانه»، منتشر می‌شود.

اصطلاح تخلفات و نقض‌های شدید که در این گزارش آمده است به معنای ارتکاب جرایمی علیه کودکان در مناطق بحران و درگیری جهان شامل قتل و معلولیت آنان، سوء استفاده جنسی و تعرض، سربازگیری اجباری کودکان و نیز محرومیت آنان از دریافت کمک‌های انسانی است.