سرویس بین الملل- وزیر امور خارجه گفت: عامل حمله تروریستی به یک باشگاه شبانه در اورتاکوی استانبول شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، مولود چاووش‌اوغلو با حضور در میز سردبیری خبرگزاری آناتولی در آنکارا به سؤالات شنول کازانجی، مدیرکل آناتولی و سردبیران بخش‌های دیگر پاسخ داد و تاکید کرد که کشورهای غربی پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه مرتکب اشتباه بزرگی شدند؛ برخی از آنها خصومت ورزیده و خواهان موفقیت کودتا بودند.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره نقض آتش‌بس سوریه توسط اسد گفت: درصورت عدم رعایت آتش‌بس و ادامه نقض آن، چه بسا مذاکرات آستانه با مشکل مواجه شود. 

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری با اشاره به اینکه به روسیه گفتیم که ی.پ.گ نباید در مذاکرات آستانه حضور داشته باشد، گفت: با روسیه درمورد ضرورت عدم حضور گروه تروریستی پ.ی.د در مذاکرات آستانه گفتگو کردیم. روسیه موضع ما را می‌داند.

وی بیان کرد: از حضور پ.ی.د/ ی.پ.گ در منبج اطلاع داریم.؛ همان گونه که شب گذشته نیز رئیس جمهور ترکیه به همتای آمریکایی خود این موضوع را اعلام کرد. در مورد ضرورت استقرار این عناصر در شرق فرات با اوباما اتفاق نظر داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در ادامه افزود: می‌پرسند چرا به تروریست‌های پ.ک.ک در قندیل حمله می‌کنید؟ آنها را به دلیل حضورشان در سنجار هدف قرار داده‌ایم. این وظیفه اصلی ماست که آنها را در هر کجا که باشند، به هلاکت برسانیم. آمریکا متحد بسیار مهم ما است. در همه زمینه ها با این کشور همکاری داریم، اما در حال حاضر یک واقعیت وجود دارد و آن هم بحران اعتماد است.

چاووش اوغلو در ارتباط با قاتل سفیر روسیه گفت:‌ شواهد و مدارکی دال بر عضویت این فرد به گروه تروریستی فتو، در اختیار داریم.