هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک کاخ سفید گفت:ما اکنون روی مسئول دانستن ایران به دلیل برخورد با معترضان متمرکز هستیم. در حال حاضر تمرکز ما روی این موضوع است، نه بازگشت به مذاکرات برجامی.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وبسایت کاخ سفید جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک کاخ سفید در یک نشست خبری به سوالاتی پیرامون ایران و ادعای بی‌اساس غرب و آمریکا مبنی بر اینکه ایران پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرار داده است، پاسخ داد.

کربی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایران که گفته بود واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای به تهران پیام فرستاده است، ادعا کرد: خیر، ما به دنبال یا خواهان دور جدیدی از مذاکرات یا شروع مجدد مذاکرات بر سر برجام نیستیم. تمرکز ما در حال حاضر روی این موضوع قرار ندارد.

وی در ادامه با تکرار ادعاها درباره نحوه برخورد نیروهای امنیتی ایران با ناآرامی‌های اخیر در کشور در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: ما اکنون روی مسئول دانستن ایران به دلیل برخورد با معترضان متمرکز هستیم. در حال حاضر تمرکز ما روی این موضوع است، نه بازگشت به مذاکرات برجامی. صادقانه بگویم، ما اکنون خیلی از هم دور هستیم که بتوانیم در این زمینه گفت‌گوهای معناداری داشته باشیم.

این مقام کاخ سفید همچنین مدعی شد که ایران پهپادهای خود را به روسیه داده است و در کریمه مشغول آموزش نیروهای روس برای استفاده از این هواپیماهاست. این خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که انتقال هر گونه تجهیزات، قطعات و فن‌آوری موشکی را از یا به ایران ممنوع می‌کند.

جان کربی افزود: ما به همکاری با متحدان و شرکای خود و به‌علاوه سازمان ملل برای یافتن راهی به منظور مسئول دانستن ایران ادامه می‌دهیم.

در این نشست خبر، کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید نیز به طرح ادعاهایی درخصوص برخورد ایران با افراد حاضر در ناآرامی‌های جاری در کشورمان پرداخت و مدعی شد: پیام ما برای ایران واضح است؛ اینکه باید کشتار مردم خود و ارسال سلاح به روسیه را متوقف کند. ما متعهد هستیم که مسئول سرکوب اعتراضات در ایران را پاسخگو بدانیم.

وی در ادامه حتی مدعی شد که واشنگتن نگران است که مسکو در حال راهنمایی ایران برای مقابله با اعتراضات در این کشور است.

ژان‌ پی‌یر در بخش دیگری از این نشست خبری درباره دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ایساک هرتزوگ همتای صهیونیستی خود گفت: بایدن به وی اطمینان داده است که کاخ سفید متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. بایدن همچنین با همتای اسرائیلی خود درباره تهدیدات ایران گفت‌وگو کرده است.