دمیتری مدودف، "ناتو" را نهادی «جنایتکار» خواند و اعلام کرد: این سازمان در امور داخلی کشور‌های مستقل دخالت می‌کند و اکنون زمان آن فرا رسیده که این سازمان منحل شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نهادی «جنایتکار» خواند و اعلام کرد این سازمان در امور داخلی کشور‌های مستقل دخالت می‌کند و اکنون زمان آن فرا رسیده که این سازمان منحل شود.
در حالی که ناتو از اوکراین «حمایتی استثنایی» می‌کند و خواهان گسترش این ائتلاف است، رئیس جمهور سابق روسیه معتقد است که این سازمان در امور داخلی کشور‌های مستقل دخالت می‌کند.

مدودف گفت: «دستان ناتو آلوده به کودتا‌های متعدد و سرنگونی سران کشور‌های مستقل است، اکنون زمان آن فرا رسیده است که این ائتلاف در برابر بشریت ابراز ندامت کند.»

وی افزود: «این سازمان باید به عنوان یک نهاد جنایتکار منحل شود. ناتو بار‌ها ثابت کرده است که در جهت منافع شماری از کشور‌های آنگلوساکسون و طرفداران آن‌ها عمل می‌کند. ناتو به راحتی فراموش می‌کند که ده‌ها هزار غیرنظامی از پیر و جوان و زن و کودک کشته شده‌اند. یا حتی به افراد پست و شرور و رژیم‌های افراط گرا سلاح تحویل می‌دهد.»

به گفته دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، این سازمان به «حمایت گسترده» خود از اوکراین ادامه می‌دهد.

در پایان نخستین روز مذاکرات وزرای امور خارجه کشور‌های عضو ناتو، ینس استولتنبرگ دبیرکل این سازمان امکان تحویل سامانه‌های موشکی پاتریوت را مطرح کرد.

مدودف در این خصوص گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، این تسلیحات «فورا هدف مشروع نیرو‌های ارتش روسیه خواهند شد.»

مسکو پیشتر در مورد تحویل این تسلیحات به اوکراین، یادداشتی به کشور‌های عضو ناتو ارسال کرده بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی این تسلیحات باشد به یک هدف مشروع تبدیل خواهد شد. به گفته او، کشور‌های عضو ناتو «با آتش بازی می‌کنند».