رئیس جمهور ترکیه می گوید دولت آنکارا برای بازسازی مناطق زلزله زده برنامه ریزی می کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه بر ادامه امدادرسانی به مناطق زلزله زده در این کشور به رغم تمامی دشواری‌ها تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: علیرغم شرایط سخت، به تلاش برای کمک به شهروندان در مناطق آسیب دیده ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: این کشور تمام توانمندی‌های دولت را برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله به کار گرفته است.

اردوغان اعلام کرد که تا به امروز بیش از ۶ هزار پس لرزه از زمان زمین لرزه رخ داده است. به گفته رئیس جمهور ترکیه نزدیک به ۲۱ هزار ساختمان در مناطق زلزله زده از بین رفته است و ترکیه در حال اتمام بررسی خسارت در مناطق آسیب دیده است.

به گفته اردوغان، سازمان صنایع دفاعی ترکیه تمام توانایی‌های خود را برای کمک به آسیب دیدگان به کار گرفته است.

اردوغان تاکید کرد: بیش از یک میلیون شهروند آسیب دیده ترک در روزهای گذشته در مدارس و دانشگاه‌ها اسکان داده شده‌اند و دولت برای نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند در مناطق آسیب دیده غذای آماده توزیع می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: دولت آنکارا تمام توان خود را برای بازسازی به کار می‌گیرد و قول می‌دهیم ظرف یک سال این کار را به پایان برسانیم.

به گفته اردوغان ۱۰ هزار خانه پیش ساخته برای زلزله زدگان به مناطق آسیب دیده فرستاده شده است و تا به امروز بیش از ۱۱۴ هزار شهروند از زیر آوار نجات پیدا کرده‌اند.

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) دقایقی پیش در گزارشی اعلام کرد: شمار کل جانباختگان زلزله در ترکیه تا اکنون به ۴۱ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.