واشنگتن همزمان با سالگرد جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، آمریکا در ادامه سیاست‌های ضدروسی خود از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه مسکو همزمان با ۲۴ فوریه، سالگرد آغاز جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش تل تریدر، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی امروز (پنجشنبه) فاش کرد واشنگتن در نظر دارد فردا و همزمان با سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین جزئیات بسته تحریمی جدید علیه مسکو را اعلام کند.

نولاند در گفت‎‌وگو با واشنگتن پست با اشاره به دور قبلی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و تلاش برای اجرای کامل آن‌ها و جلوگیری از دور زدن این تحریم‌ها افزود: «ایالات متحده همچنان به اعمال فشار بر شرکت‌های مستقر در چین و شرکت‌های فعال چینی در اروپا به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه ادامه خواهد داد.»

پیش‌تر نیز جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا به چین درباره هرگونه تلاش برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه هشدار داده بود.

این اقدام آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا طی روز‌های اخیر دهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را به دلیل تهاجم به اوکراین به تصویب رساند.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا از استراتژی دوگانه‌ای درباره جنگ اوکراین بهره می‌برند. آن‌ها از یک سو به دنبال تقویت اوکراین با ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی هستند و از سوی دیگر، با اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه می‌کوشند منابع مالی برای ماشین جنگی این کشور را کاهش دهند.