نماینده دائم کویت در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر اهمیت ادامه همکاری و گفتگو بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای حل مسائل باقی‌مانده در برنامه هسته‌ای ایران و احیای برنامه جامع اقدام مشترک تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، طلال الفصام در جریان بحث و بررسی موضوع راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در حال حاضر در وین برگزار می‌شود، بر حق همه کشور‌ها برای تولید، توسعه و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز در چارچوب معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری الرای، وی گفت: کویت تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند و امیدوار است طرف‌های درگیر در مذاکرات بتوانند با احیای برنامه جامع اقدام مشترک صادر شده بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت موافقت کنند.

نماینده کویت در وین با تاکید بر لزوم تداوم همکاری میان تهران و آژانس گفت که این مساله باعث می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی از عدم وجود مواد و فعالیت هسته‌ای اعلام نشده در ایران مطمئن شود و تداوم وضعیت ایران به عنوان کشوری که سلاح هسته‌ای ندارد، تضمین شود.

گفتنی است زیاده خواهی‌های کشور‌های غربی در مذاکرات احیای برجام و درخواست‌های فراتر از توافق هسته‌ای منجر به بن بست در مذاکرات احیای برجام در وین شد. با این حال، تهران بار‌ها اعلام کرده است حاضر به گفتگو برای احیای توافق در راستای احترام متقابل و حفظ منافع ایران است.